Well MB-03

TwinkleDew

Well MB-03

Inlägg av TwinkleDew »

Någon som har erfarenhet av den här? http://www.taiwangun.com/sniper-rifles/ ... ell_1.html
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

kimjoh560

Re: Well MB-03

Inlägg av kimjoh560 »

Det är en VSR klon med lite plastigare kropp där innerdiametern på cylindern är lite off. Den finns rebrandad av till exempel TSD (sd700, sd 702) och tar därför deras uppgraderingskit.

Väldigt prisvärd för 57 euro men det är ingen högpresterare ur lådan och den tar mycket stryk av (i sammanhanget) låga trim pga 45 graders trigger. Kroppen är heller inte gummibehandlad som på exempelvis BAR-10.

Enligt kompatibilitets guiden på gamla forumet har cylindern samma dimensioner som en vanlig cylinder utvändigt, vilket innebär att det bara är att trycka i en ny och köra på vanliga VSR delar.
Lgt. Skalptagare

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

VSRdelar är ganska lätt att få tag på va?

Krille

Inlägg av Krille »

Skulle säga väldigt lätt. Och ett väldigt bra utbud med bra grejer. Tänk också på att det blir svindyrt innan man är helt nöjd med sin sniper.
Importera uppgraderingarna är mitt tips ;)

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Det som jag i så fall först är sugen på är en sån där Aerochamber. Så man kan använda AEG-gummin

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Rätt ände att börja i vore nog trigger, akilleshälen på VSR och den delen som är dyrast att byta ut. Hopupen är i regel ganska bra på VSR systemen och om du skulle råka på sidoskruv-problemet kan du alltid shimma armen lite.

Det är alltid tråkigt att sitta med en uppgraderad bössa som är trasig.
Lgt. Skalptagare

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

ska man byta endast trigger eller hela assemblyt?

FnuK

Inlägg av FnuK »

Tror han menar hela Trigger assemblyn. fast jag är inte så erfaren av meck med sniper. men är sugen på att lära mig ^^

Krille

Inlägg av Krille »

Byt till tillex PDI V-trigger eller Laylax zerotrigger. Om du köper en Well MB-03 kan det dock krävas att du byter cylinder för att få in den nya 90graders pistongen.
Action gör även en kopia på Zerotrigger men vågar inte svara på kvalitén.

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Till och börja med ska jag nog använda den till något pajar och byta därefter. Men triggerassemblyt verkar ju vara skört så det lär väl bli det första som går sönder. Jag är inte ute efter någon superdupermegaultra hög utgångshastighet, så vanlig trigger funkar nog om jag kör med standardfjäder. Eller? Denna verkar ju prisvärd med tanke på omdömena http://www.evike.com/product_info.php?products_id=34005 . Om jag nu måste byta cylinder också http://www.evike.com/product_info.php?c ... s_id=35606 Men det står att den passar med "slight modification". Vad är det som behöver "moddas då? Jag har inte någon erfarenhet alls av boltsniper. Är de mycket svårare att trimma än en aeg?

Skriv svar