ASW 338LM - Cheapmod?

Haineko

ASW 338LM - Cheapmod?

Inlägg av Haineko »

Tjena!

Snackade med en polare som hade en VSR-10 med en 145ms spring or so som han, med lite cheap modding och ett bra gummi fått upp den i 170.
Det jag planerar göra är att köpa en ASG ASW 338LM, som är VSR-10 kompatibel, och stockwise kör den med en 120 spring, och med samma metod tänkte jag få upp MSen lite (Samt byta pipa till en 6.01).
Here's the tough part, jag ska använda 0.43 kulor, och på marken vi kör på så får vi ej komma över 2.89 joule med bolt snipers. Dvs 120 ms med 0.43.

Så, hur, mer exakt, cheapmoddar man ett vapen? Fick tipset att täta hoppen med en rand tejp för att täta till ordentligt.
ALLMÄNT ANTI ALLT AUTO ÖVER 130 M/S
FEAR, A07 'Viking'

Dimage

Re: ASW 338LM - Cheapmod?

Inlägg av Dimage »

Tänk inte hastighet när du bygger sniper utan tänk precision.
Du ska ju ändå inte skicka massor av kulor utan endast en.
Så bättre den sitter där den ska än att den går fort men missar...
Men nog om det...

För att öka ms utan att spendera så stora pengar så är ju tätning ett jätte bra ställe att börja på.
Kolla alla ställen där det kan tänkas att luft kan smita förbi och täta dom.
Minsta lilla läcka gör att det går bort nån ms och några sånna ger många ms i dropp.

Pip byte är även det ett bra ställe för att öka ms då en tajtare ger mer luft bakom kulan och mindre som smiter förbi.
Dock rekomenderar jag att inte ta en tajtare än 6,03 till en sniper.
Du kanske tjänar i ms på att ta den ännu tajtare än så men tappar i precisionen.
Jag fick det förklarat som så att kulan ska rida på luften och hållas mot övre delen av pipan hela vägen ut.
En för tajt pipa gör att kulan riskerar att åka mot sidorna och därigenom förlora precisionen.

Om du vill använda dej av en ASW338 så kan jag säga att du kommer ställas inför en del problem.
Har en själv (köpte en av dom första som kom) och sitter fortfarande med funderingar på hur jag ska modda den med dom kriterier som finns.
För även om den är kompatibel med en vsr så stämmer inte allt för att kunna använda vsr delar rakt av.
Zero triggern måste man slipa lite på kanterna för att den ska funka..
Hopp huset kan endast bytas om man gör det mot en lika. Annars kan du inte ställa hoppen alls utan att montera ner hela bössan.
Delen som flyttar fram kulorna från magget till hopphuset är skör och svår att hitta ny (väntar fortfarande på min nya)
Rekomenderar dej även att byta laddhandtaget mot den uppgraderade varianten även om du kör den orginal trimmad.

Så tänk över ditt val av bössa en gång till...
I övrigt så lycka till...

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Vad som ska prioriteras beror helt på hur man spelar. Viss är precision viktigt, men ibland kan räckvidden vara nog så viktig. Om bössan är så lågtrimmad att du inte kan skjuta längre än en lobbande AEG så bör du också prioritera låg ljudvolym.

Vet inte hur hopuphuset ser ut riktigt, men borde inte ett PDI hus fungera då det justeras från magwellen? Det låter ju som att ytterdiameter och infästningar är samma.

Mina erfarenheter av pipor skiljer sig från de Dimage har. Tightare pipa har alltid fungerat bäst för mig både vad gäller utgångshastighet och träffbild. Skillnaden på 0,02 mm är dock försummbar eftersom de flesta tillverkare inte ens tillverkar med de toleranserna och kulorna kan skilja betydligt mer än så.
Lgt. Skalptagare

Dimage

Inlägg av Dimage »

Om du kollar var magget sitter så förstår du vad jag menar med att inte alla hopp hus funkar...
Jag ville ha PDI huset men det skulle inte gå att ställa in utan att plocka isär bössan...
Hopp huset sitter nämligen där det alltid gör på en sniper...
Magget sitter längre bak med en framflyttning av kulorna...

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Aha, då är jag med. Lite TM AWS över själva matningen då.
Lgt. Skalptagare

Skriv svar