kärvar vsr 10

FabianP

Re: kärvar vsr 10

Inlägg av FabianP »

PDI:s trigger kan man ställa in. När vi bytte till hårdare fjäder fick vi justera in triggern så den tog. Finns det någon justeringsskruv på zero-triggern?

hittade detta annars:
http://www.airsoftsniperforum.com/42-ma ... oblem.html

http://www.airsoftcanada.com/showthread.php?t=79451
Lunar
LosPrimosLocos

ikos

Inlägg av ikos »

Vad har du för fjäder i bössan?
Jag har ZT i min bössa också och den betedde sig likadant, dock satt det en 180-190 fjäder i, när jag spände upp bössan så fick jag vrida cylindern lite för att han skulle haka i, sen blev det en vanesak och problemet "försvann".

Vincent

Inlägg av Vincent »

En fördel med boltsniper är ju att det är så lätt att ta isär å rengöra os och att mekanismen är lätt att förstå. Jag har förmodligen plockat sönder min vsr10 fler gånger än jag spelat med den :)
De blir en del skit inuti men beroende på kvaliteten på grejerna så du inte behöva rengöra allt spec ofta, men de samlas lite skräp fr slitage tom i min full-PDI vsr10.

Om jag va du skulle jag öppna triggerhuset också och se hur mkt skit som samlats där, göra rent å smörja ordentligt., då bössan inte verkar varit rengjord alls. Bara va försiktig å se till att få tillbaks allt som de satt. (Om du inte redan gjort det)

sindeliax

Inlägg av sindeliax »

köpte en reservdelsbössa och tog zerotriggern från denna och nu hakar den i som den ska.. den gamla zeron ligger inte helt flat mod kroppen den är lite böjd liksom..
Viva la guerre, Viva la mort
Viva la grande revolte

sindeliax

Inlägg av sindeliax »

Sköt 4 mag sen började den igen.. den mantlar inte.. ja blir så trött... hur mycket ska searen gå upp i recievern egentligen? kan den vara nednött på bägge mina zerotriggers har provat med andra pistonger även då jag misstänkte att dom kunde varit nötta i klacken.. men ingen skillnad

3 november 2014, 14:18:

blir bara surare och surare.. efter lite studier av saker och ting.. visar det sig att den vsr 10 jag köpte här på köp och sälj hade en laylax zero trigger monterad.. Men det sitter ett K2 Bore up cylle kit i den.. och den pistongen är 45 grader.. och zeron 90.. jag frågade specifikt innan jag köpte den om det va nå gängpaj och grejor.. och det skulle det inte vara.. men nog va det så, övre låsningen till ytterpipan är gängpaj.. bakre låsningen för läppen på recievern likaså.. och jag kan inte slänga i en annan cylle hur som helst heller då det är andra spacers för k2.. tillika kan kan jag inte köpa en 90 graders pistong eftersom den inte passar i boreup... jag är så jävla sur och trött på detta nu att jag måste lägga sakerna åt sidan ett tag och avboka mig från söndagens spel... blir så matt...
Viva la grande revolte

FabianP

Inlägg av FabianP »

Kan du inte köpa en PDI bore up pistong?
Passar de i K2:s cylinder?

Edit: I tråden nedan skriver Stinky "Svarva/slipa pdi endan till 90grader.." Kanske funkar?!
viewtopic.php?f=84&t=27899&start=25#p178626
Lunar
LosPrimosLocos

sindeliax

Inlägg av sindeliax »

liten uppdatering i ämnet VSR sniper.. då jag sitter fast med min vsr som har K2 boreup så tänkte jag renovera på reservdelsbössan jag köpte.. den behövde ny cylle etc.. så jag beställde airsoft pro settet m170 på röda stjärnan... ska innehålla trigger spring guide pistong ... det gjorde den inte.. guide och spring saknades.. däremot fick jag airsoft pro stålcylindern.. så nu sitter jag med ännu mera delar och kan iaf inte få ihop en fungerande snippy till söndagens spel... kommer snart få börja äta piller om det ska fortsätta på detta vis... /rant off

/rant on

nu visar det sig att airsoftpro cylindern inte hade medföljande huvud.. och den har en annan stigning än standard.. och ingen säljer dessa huvuden i sverige vad jag kunnat se... om man har en cylinder som kräver ett specifikt huvud så funderar jag lite på varför den säljs utan detta...
Viva la grande revolte

Skriv svar