Att spela som sniper, en guide och vägledning

eoz
Inlägg: 32
Blev medlem: mån mar 02, 2015 1:06 pm

Re: Att spela som sniper, en guide och vägledning

Inlägg av eoz »

OM du semi moddat din sniper så får du det. Notera dock att det alltid varierar något med utgångshastighet. Var väldigt försiktig så att du inte råkar chrona över 158 under några omständigheter. Gör du det blir bössan nämligen inte värd ett skit, då du inte alls får spela med den på samtliga fält som använder VSAF. Sikta på 145 skulle jag tipsa dig om. Det är inte utgångshastighet som har mest effekt på din effektiva räckvidd, utan det är hur tät din bössa är och din hop-up typ tillsammans med pipa. Flat/R-hop Orga 6.23 säger de är absolut bäst. Annars en väl polerad tightbore precision barrel med flat/R-hop lär vara fin. Sök på Suguru Mod på airsoftsverige om du vill kolla upp det, simplaste "flat" modifikationen du kan göra av vapnet och de flesta om provat har blivit extremt nöjda med det.

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: Att spela som sniper, en guide och vägledning

Inlägg av Marcules »

Täbk också på att det är 158,5 med NOLLAD hop. En bössa som skjuter 145 med ställd hop kan fortfarande vara för het.
-:Skogsfrisk:-

ohman
Inlägg: 1687
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Att spela som sniper, en guide och vägledning

Inlägg av ohman »

Err vem spelar med nollad hop? Och därefter, varför skulle man chrona med nollad hop?

Sense, you are not making it. :D
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: Att spela som sniper, en guide och vägledning

Inlägg av Marcules »

Ohman: Har sett några som kräver chroning med nollad hopp eftersom man annars kan råka skjuta betydligt hårdare än man tror om hoppen inte håller sitt läge. Men men, det kanske är ovanligt fast jag har sett det lite här och där.
-:Skogsfrisk:-

Bubblebum
Inlägg: 1
Blev medlem: lör jun 02, 2012 7:48 pm

Re: Att spela som sniper, en guide och vägledning

Inlägg av Bubblebum »

Många av länkarna i OP är döda, om det går att rädda dessa ur något arkiv skulle det uppskattas, då guiden är väldigt bra och är definitivt fortfarande aktuell för alla som vill ta sig ann prickskjutande vare sig nya eller veteraner.

Självklart står guiden på sina egna ben utan att länkarna fixas, men, ja, man blir lite besviken när man cock-blockas av att länken jag försöker följa inte leder någonstans :P

Skriv svar