måsten för bra semisniper
-
måsten för bra semisniper
Hej!
Vad är dem heliga tio sakerna för att få en AR-15 semisniper med en 90% träffsäkerhet på 70-80 m?
Vad är dem heliga tio sakerna för att få en AR-15 semisniper med en 90% träffsäkerhet på 70-80 m?
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120
Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".
Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".
Re: måsten för bra semisniper
Ovanstående länk är skitbra. Sammanfattningsvis så se till att den är tät, bra hop up-hus, bra gummi, h-spacer (eller R-hop), bra kvalitet på innerpipan samt se till att pipan inte kan skramla runt i ytterpipan.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Kanske samla länkar på saker som rekommenderas? Till exempel var man kan köpa madbull ultimate hophus, r-hop osv
Antog att du tänkte på AEGs? Utöver AEG finns PTW och HPA (tex polarstars system).
Men hopup, pipa och en så liten variation som möjligt i utgångshastigheten har dom fortfarande gemensamt.
Men hopup, pipa och en så liten variation som möjligt i utgångshastigheten har dom fortfarande gemensamt.
Ett måste enligt mig till semisniper är ju en BRA krets.
Spectre, raptor, ascu eller merf 3.2 rekommenderas.
Spectre, raptor, ascu eller merf 3.2 rekommenderas.
Släpper den fjädern när man drar till safe eller hur fungerar den biten?
Det ligger i spänt läge isf. Dock har jag 3 skottsburst istället för auto. Så drar en burst vid slutet på dagen så är det klart.
Kan man ha vanlig semi på semi och sen precocking på auto? Kan man ställa in hur långt den ska dra bak pistongen eller hur räknar den ut var den ska stanna?
Jag har hört att KWA´s AEGer har haft ordentliga kompatibilitetsproblem när det kommer till eftermarknadsprodukter.
Sport: jag har byggt KWA boxar från bara skal samt stoppat ner en Kwa gearbox i en G&P m249, så det är inga kompatilitetsproblem där.