Well MB01 eller Ares 0.338

jonnypower
Inlägg: 25
Blev medlem: lör dec 29, 2012 1:01 pm

Well MB01 eller Ares 0.338

Inlägg av jonnypower »

Hej hopp !

Tänkte ta prova på och lira lite prickskytt, och har i dagsläget en well 01 som ligger och skräpar.

Min tanke är, att om det är värt att satsa på en Ares och få en bättre grund att uppgradera eller går det lika bra att uppgradera en well MB01 och få samma resultat i slutändan?

mvh

Jonny K

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Well MB01 eller Ares 0.338

Inlägg av TwinkleDew »

WELL MB01 Är en ganska bra grund i sig faktiskt.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Oiric
Inlägg: 119
Blev medlem: ons maj 09, 2012 11:13 am
Lag / förening: Team Irony
Aktiv sedan: 2008
Ort: Stockholm

Re: Well MB01 eller Ares 0.338

Inlägg av Oiric »

Det finns mer uppgraderingsdelar till en Well MB01 än det finns till alla ARES bolt-bössor tillsammans. (troligen en överdrift men poängen är korrekt)

Kör på delar från AirsoftPro eller PDI till din Well MB01 och du kommer kunna få till en fantastiskt bra bössa. Efter du har satt ihop alla fräcka delar du köper så kommer du vilja lägga ett massivt antal timmar på att få din nya älskling att gå precis som du vill.

Det finns massvis med information på detta forum om delar och tips. Ett tips är också att kika på http://www.airsoftsniperforum.com där du har sjukt mycket information om både delar och hur andra har hittat på innovativa lösningar på att få bössan att gå bättre.

Dufva
Inlägg: 38
Blev medlem: ons jul 31, 2013 12:37 am

Re: Well MB01 eller Ares 0.338

Inlägg av Dufva »

Jag äger Ares .338 AI, och jag vill gärna påstå att den håller för brutal behandling.
Ingen sketen plast heller, utan cnc-svarvad aluminium, och nylonfiber till stock och skal.
Insidan är också bara metall, triggerhouse likaså.

Ur lådan chronar du ca 125m/s med 0.2g.

Dock ska du tänka på att det väger ca 7kg utan sikte, och är en del framtungt med bipod på.
Den är då ändå fantastiskt pricksäker original.

Men som ovan skribenter sa, det är dåligt med delar för den.
jag har uppgraderat hela cylindern, fjäder, pistong och springguide. Fick beställa TX-uppgraderingskitet från Ares i HK :) (ca 600kr med fjädern på 170ms)


En del av prylarna till Well-varianten passar, men du får dubbelkolla allt innan du beställer.
Finns extremt lite info om bössan på nätet :)

Bor du nära Malmö kan du få klämma på min!

Skriv svar