Fjäder JG Bar 10

MartinN
Inlägg: 52
Blev medlem: tor jul 04, 2013 2:27 pm

Fjäder JG Bar 10

Inlägg av MartinN »

Funderar på att byta till en lite kraftigare fjäder. Bössan är original förutom cheapmod. (avsågad främre "cylinderpip") Det jag funderar över är hur kraftig originalfjädern är på ett ungefär, vill inte byta till för kraftig fjäder pga att resten är original men vill inte heller köpa en svagare eller lika kraftig fjäder.

Hur stark är originalfjädern översatt i M mått?

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: Fjäder JG Bar 10

Inlägg av Xelley »

Skulle inte byta till en starkare fjäder med org trigger och pistong. Det kanske kan hålla ett tag, men det kommer att gå sönder.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

MartinN
Inlägg: 52
Blev medlem: tor jul 04, 2013 2:27 pm

Re: Fjäder JG Bar 10

Inlägg av MartinN »

Noterar din ståndpunkt Xelley, men den svarar inte på den fråga jag hade.

nox_umbra
Inlägg: 126
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:03 pm

Re: Fjäder JG Bar 10

Inlägg av nox_umbra »

nu vet jag inte hur stark orginal fjädern är men jag satte i en 140fjäder och och det var på gränsen för starkt for delarna som är orginal.
men då slipade jag bakre kanten på pisotngen så den blev närmare 90 grader (den sluttande kanten på längst ner, dvs den där sear'et hakar fast). och så slipade jag sear'et i en skarpare vinkel, då hakade den i bra. blev lite trögare trigger pull men bössan höll iallafall ca800 kulor innan jag fortsatte uppgraderingarna med bättre saker.
kanske inte svarar på orginalfrågan men det kanske hjälper dig ändå.
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776

MartinN
Inlägg: 52
Blev medlem: tor jul 04, 2013 2:27 pm

Re: Fjäder JG Bar 10

Inlägg av MartinN »

Nox, kanske inte exakt svar men bra nog för mig. Ska nog köra samma väg, testa med en 140 fjäder tills mitt M4 semisniperprojekt är klart och jag har råd att lägga lite mer pengar på JG'n.

Skriv svar