Extra Magasin till AW .338 (AI)

Dufva

Extra Magasin till AW .338 (AI)

Inlägg av Dufva »

Hej!

Har nyligen beställt mig en ny bössa att krypa runt med i skogen (http://www.hobbex.se/sv/artiklar/airsof ... rsoft.html)

Dock så möttes jag av dilemmat att jag behöver extra magasin med mig, två minst är att föredra.
Nu har jag finkammat googles söklistor och jag hittar endast EN återförsäljare vilket är frysen. (http://www.frysen.nu/produkt.php?viewCa ... item=17243)

Någon som kan bistå med lite hjälp och hitta fler åt mig? Förhoppningsvis till ett överkomlig pris på magasinen med.

Obs, geväret är fjäderdrivet, inte gas eller co2.

Tack på förhand :)

Madsvg

Re: Extra Magasin till AW .338 (AI)

Inlägg av Madsvg »

Fel aw.338.

Magasinene du har funnet frem til er beregnet for ARES MS338/MS700/MCM700X

kimjoh560

Re: Sv: Extra Magasin till AW .338 (AI)

Inlägg av kimjoh560 »

Vädigt svårt att veta till 100% eftersom det inte står vem som tillverkat den. Jag skulle nog testa magasin till TM's AWS / L96
Lgt. Skalptagare

Dufva

Inlägg av Dufva »

Madsvg skrev:Fel aw.338.

Magasinene du har funnet frem til er beregnet for ARES MS338/MS700/MCM700X
Nej, det är till rätt gevär, det finns ett referensnummer längre ner, och söker man upp det hittar man geväret. .. Jag är bombsäker :-)

kimjoh560 skrev:Vädigt svårt att veta till 100% eftersom det inte står vem som tillverkat den. Jag skulle nog testa magasin till TM's AWS / L96
Det är Actionsportgames som gör geväret. . Om det var det du menade?

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Okej, ja.. eller typ. Actionsport games (ASG) gör aldrig egna vapen. De sätter sitt namn på vapen som andra tillverkar. Ofta vad gäller deras snipers är tillverkaren "Wellfire" eller Well.

Det är antagligen den här du har + en ASG logga:
http://airsoftpro.cz/eshop/product_info ... ts_id=2186

Magget ser väldigt bekant ut iaf.
http://airsoftpro.cz/eshop/product_info ... ts_id=2186

Kanske kan kika efter mag Well så slipper du kasta upp 300 kronor för något som normalt kostar hundringen på sin höjd.

Magget du länkade ser ut att vara till rätt modell eftersom det finns ett spår för kulmatnings-armen/plåten.
Lgt. Skalptagare

Dufva

Inlägg av Dufva »

Aha! Nu blev jag lite smartare på den biten iaf :idea:

Geväret du länkar är väldigt likt, mest pipan och materialet som skiljer.

Och ska söka runt lite på wellfire!
För det för 300 som du säger, är lite för saftigt.

MiqaFox

Inlägg av MiqaFox »

Tror tyvärr inte att det är rätt modell på well'en. Notera kalibern .338 vs .308. Maget går dessutom längre ner på wellen samt att de faktiskt inte ser lika dana ut.

Ska försöka titta runt mer när jag har en dator, men vad jag vet så är den enda fjäder AW .338'an gjord av Ares, möjligt att det finns kloner. Tror att det är rätt ände att starta i iaf.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Du har nog rätt. Jag läste produktbeskrivningen. Antagligen är det inte en Well eftersom deras L96 recieversi regel är gjorda av typ tenn och har en kropp av smärtsamt ihålig 2xAA-kinaplast. Ingen nylonfiber eller CNC-bearbetning där inte! :P

Jag vill minnas att det var Ares som tillverkade Ashburyn åt ASG så kanske även denna. Jag har ägt ett enda ASG-vapen någonsin så jag känner inte till dom så bra.
Lgt. Skalptagare

MiqaFox

Inlägg av MiqaFox »

Tyckte priset var det som var konstigast med denna. För dyrt för att vara kina, men samtidigt för billigt för att vara en märkesbössa som asg dessutom ska ha en del av kakan på.

Men nu är jag nästan helt hundra på att det är en Ares. På deras hemsida så står det att den tillverkas på licens från asg, vilket betyder att asg's prispåslag redan finns med även i kinashopparna. Då känns priset rimligt även här hemma.
http://www.aresairsoft.com/aw338sp.html

Ett aresmagasin är nog det du ska leta efter då.
Kan vara värt att maila Ares. De kan ju svara på om det verkligen är deras vapen samt kanske ha magasin billigt.

Och for the record så är det VFC som gör ASW:n.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Dufva

Inlägg av Dufva »

Ni grabbar är ju makalöst duktiga på detta, ska definitivt slänga iväg lite mail och kolla med dem! (Nu vet jag också vilket märke jag kan söka efter)

*bugar*

5 augusti 2013, 11:59:

Ares svarade idag på lite rostig engelska, de kunde inte bekräfta till 100% genom bilden på hobbex, men de sa att bilden var den som var "stock" för retailers.
De säljer inget genom dem, utan de säljer genom ASG.
Och ASG skriver på sin hemsida att de svarar inte konsumenter på mail eller telefon.. Man måste vara ett företag pga att de letar retailers.
Så... Man kan inte köpa via ASG heller.

Dock har jag fått lite fler betäckningar och namn att söka efter, och jag hittat en o annan som säljer dem för ca 15-20$ men till tråkig frakt.
Så sökningen pågår :-)

Skriv svar