Sida 1 av 1

G&P MK14 Proto

Postat: fre jun 08, 2012 2:16 pm
av Oiric
Tjo folket.

Jag lyckades komma över en G&P MK14 Proto för en tid sedan.
Nu har jag äntligen lyckjats få tag i en M140-fjäder (SRC) och installerat den. Problemet är att bössan inte kommer över ~120M/S. Just nu gör den ~80M/S med 0.36. Jag skulle vilja att den gör närmare 100-110M/S med 0.36 (runt 20M säkerhetsavstånd dvs). Någon som kan ha någon tanke på varför den inte vill prestera?

Ja, jag har gjort kompressionstest och jag har tätat hopen. Ändå chronar bössan skit.

Internt sitter det:
Cylinder: Guarder FTK SP120
Cylinderhuvud: Guarder FTK SP120
Pistong: Guarder FTK SP120
Pistonghuvud: Guarder FTK SP120
Nozzle: G&P Orginal
Tappetplate: Guarder FTK SP120
Fjäder: SRC M140
Springguide: Guarder FTK SP120
Gears: G&P Orginal
Motor: Guarder 120-motor for M14 DMR

De gears som följde med FTK från Guarder passade inte. Axeln på Sector Gear är för tjock och går inte ned i bussignarna.

Sv: G&P MK14 Proto

Postat: fre jun 08, 2012 2:29 pm
av maximillian
Det jag spontant tänker är om fjädern är insatt rätt?
Dvs med rätt del framåt....

Re: G&P MK14 Proto

Postat: fre jun 08, 2012 2:30 pm
av Oiric
Hehe, ja den sitter korrekt. :P Det kollade jag väldigt noga när jag installerade den. ;)

EDIT

Chronade lite nogrannare och kan konstatera att den helt klart underpresterar.
JBU 0.20g: 115-119M/S
Blaster Devil 0.36g: 80-85M/S

Re: G&P MK14 Proto

Postat: fre jun 08, 2012 3:03 pm
av frange
Du är helt säker på att det verkligen är en M140-fjäder du fått tag på? Pröva att testa med andra fjädrar som du VET presterar, för att få jämförbara värden.

Annars är det läckage någonstans, frågan är bara var. Testa med en annan nozzel?

Och, ser att du inte verkar ha bytt hopupgummit? Är nog dags om du ska upp i semisniperträsket ;)

Re: G&P MK14 Proto

Postat: fre jun 08, 2012 3:24 pm
av Oiric
Jag köpte fjädern idag för att ha ett riktmärke mot de andra fjädrar jag har, som jag inte har en aningom hur de presterar.

Jag har ingen annan nozzle som inte läcker massor. Den jag fick med i FTK läcker som ett såll, tyvärr.

Hopgummit är faktiskt bytt. Det sitter ett PDI W-hold gummi i den nu. Än så länge är pipan orginal, men det skall åtgärdas också. Den är dock polerad som fan. :P

Kan ju tillägga att bössan nyligen gjorde 115M/S med 0.20g och M120-fjäder. Enda jag bytt sedan dess är fjäder, mot en SRC M140. Hade i någon annan random fjäder däremellan.

Re: G&P MK14 Proto

Postat: fre jun 08, 2012 3:46 pm
av BlackGoat
Du måste ha nozzle med o-ring för att det ska bli helt tätt mellan cylinderhuvud och nozzle.
Läcker det med o-ring så kan du ta ta ur den med en nål, ta lite gängtejp och tvinna ihop, ta lite teflonfett och peta i spåret för o-ringen.
I med den tvinnade gängtejpen hela vägen runt i spåret, sen i med o-ringen igen.

Det kan bli lite svårare att få på nozzlen på cylinderhuvudet igen, men lirka lite så går det, och tätt blir det också :)

//BG