mb01 L96 hophus knas
mb01 L96 hophus knas
Tjenamors.
Började trimma en hederlig L96.
Allt funkade perfekt tills jag kom till hophus delen. Satte i ett pdi hophus, allt fungerar men magasinet går inte i och pipan sitter så pass
långt fram att jag inte kan sätta på "locket" på ytterpipan..
Jag har öppnat bössan och prövat plocka isär den och sätta ihop från beståndsdelar men kommer inte för mig vad som går fel.
Vad är det för eventuellt uppenbara fel jag missar?
/Roger aka Static
Började trimma en hederlig L96.
Allt funkade perfekt tills jag kom till hophus delen. Satte i ett pdi hophus, allt fungerar men magasinet går inte i och pipan sitter så pass
långt fram att jag inte kan sätta på "locket" på ytterpipan..
Jag har öppnat bössan och prövat plocka isär den och sätta ihop från beståndsdelar men kommer inte för mig vad som går fel.
Vad är det för eventuellt uppenbara fel jag missar?
/Roger aka Static
-
Re: mb01 L96 hophus knas
är det inte så att pdi huset ska ha AEG pipa?
Helvetes! Den där är ju stenhård!
Ska vara ärlig, jag har ingen aning i den aspekten.
PDI huset ska man köra AEG pipa i, enligt min erfarenhet.
Har du standardpipa i?
Sen kan det vara så när det kommer till att maggen inte "klickar" fast, att du får skruva "upp" ytterpipan ett varv eller två, för att hålet för skruven ner till huset skall passa, och magasinet kommer i rätt "position"
Har du standardpipa i?
Sen kan det vara så när det kommer till att maggen inte "klickar" fast, att du får skruva "upp" ytterpipan ett varv eller två, för att hålet för skruven ner till huset skall passa, och magasinet kommer i rätt "position"

Senast redigerad av 1 Cleaner, redigerad totalt 0 gånger.
Prickskytt
Det stämmer. Vissa hävdar att originalhoppen tar AEG-pipor dock. Jag har ingen aning.
Lgt. Skalptagare
Skall pröva enligt ovan! Återkommer med resultat
Tack och gonatt damer och herrar!

AEG-pipa verkar passa. Dock är det kanten på hop-huset som tar i magasinets läppar. Det vill säga de skaver mot varandra och orsakar att man inte kan trycka i magasinet.
Re: Sv: mb01 L96 hophus knas
Är vapnet korrekt monterat i övrigt? I bland kan det bli strul för att tex ytterpipan är för långt inskruvad.
Lgt. Skalptagare