DMR av typ sr25 drar åt höger
DMR av typ sr25 drar åt höger
Tjo!
Har äntligen börjat känna lite på mitt startade projekt, vilket är en DMR av typen P&J pj25. Har tryckt i en madbull 6.03 i den och bytt hopgummi men inte så mycket mer. Den går rakt och fint men efter ca 40-50 meter (kan vara mer men har haft svårt att avgöra) viker kulorna av åt höger. Någon som har tips och erfarenhet av detta?
Finns säkert trådar angående mosfet och batteri men tänkte ändå passa på att höra om någon har något att rekommendera för just denna bössan?
Alla andra tips och erfarenheter mottages också med allra största tacksamhet.
Har äntligen börjat känna lite på mitt startade projekt, vilket är en DMR av typen P&J pj25. Har tryckt i en madbull 6.03 i den och bytt hopgummi men inte så mycket mer. Den går rakt och fint men efter ca 40-50 meter (kan vara mer men har haft svårt att avgöra) viker kulorna av åt höger. Någon som har tips och erfarenhet av detta?
Finns säkert trådar angående mosfet och batteri men tänkte ändå passa på att höra om någon har något att rekommendera för just denna bössan?
Alla andra tips och erfarenheter mottages också med allra största tacksamhet.
Re: DMR av typ sr25 drar åt höger
Låter som om gummi eller spacer antingen sitter lite snett eller har slitits ojämnt.
Vad kör du med för kulor?
Vad kör du med för kulor?
Just nu har jag kört med 0.28 bio men tror det ör på tok för lätt. Tycker dock att det är dåligt utbud på bra tyngre biokulor 
Har faktiskt inte skjutit våldsamt mycket med den så att gummit redan har blivit så slitet låter inte så sannolikt då den har skjutit så ända sedan jag precis satte i det. Att det sitter lite snett kan nog vara möjligt. Är väl bara att plocka isär och gå över det igen :\

Har faktiskt inte skjutit våldsamt mycket med den så att gummit redan har blivit så slitet låter inte så sannolikt då den har skjutit så ända sedan jag precis satte i det. Att det sitter lite snett kan nog vara möjligt. Är väl bara att plocka isär och gå över det igen :\
Din press pipa borde inte skapa detta beteende, den borde tillföra en mycket bra träffbild. Det är snarare att du håller ditt vapen felaktigt när du skjuter, t.ex att du siktar efter ditt kikarsikte som är snedställd, eller att du själv lutar ditt vapen lite till höger när du skjuter. Det kan också vara så att du behöver justera hopup, ta ut innerpipan och montera om gummit och spacern. Innan du plockar ihop bössan igen skall du dra åt hoppen och kolla att den är bra centrerad genom att titta igenom innerpipan.
Efter det kan jag rekommendera att du prova med tyngden 0.4 eventuellt 0.36, gärna Guarder High Precision kulor. Du hittar dem lite här och där, Vapenbutiken har dessa på lager sist jag kollade. Dessa är bra tyngder för ditt vapen/utgångshastighet.
Efter det kan jag rekommendera att du prova med tyngden 0.4 eventuellt 0.36, gärna Guarder High Precision kulor. Du hittar dem lite här och där, Vapenbutiken har dessa på lager sist jag kollade. Dessa är bra tyngder för ditt vapen/utgångshastighet.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.
Jag har inte gått efter träffbilden när jag konstaterat detta beteendet utan hur jag har sett kulorna gå. Har skjutit med ljusa kulor mot mörk bakgrund och sett hur de viker av efter ett visst avstånd. Att jag skulle hålla konstigt eller sikta konstigt gör ju inte att kulan skruvas efter ett visst avstånd utan säger mer att "I can't shoot for shit".
Blir nog att få plocka isär och gå över gummi och spacers tyvärr.
Är de kulorna bio? Kör mestadels i skogen på familjens marker och de kräver enbart att vi lirar med biokulor xD
Blir nog att få plocka isär och gå över gummi och spacers tyvärr.
Är de kulorna bio? Kör mestadels i skogen på familjens marker och de kräver enbart att vi lirar med biokulor xD
Att du håller snett påverkar visst kulbanan, ett airsoftvapens hopupenhet skruvar kulorna bakåt eller "uppåt" som det blir i siktet, håller du således bössan lite snett till höger så kommer kulorna flyga hyffsat rakt till en början för att sedan börja skruvas "uppåt" vilket i det fallet blir snett till höger. Därför är det ruggigt viktigt att man ställer siktet spikrakt efter bössan, går att lägga ett mindre vattenpass på ev. siktesringar eller justeringsskruvar i de flesta fall. Monterar man siktet snett så justerar man automatiskt bössan så siktet blir rakt, även om man kanske inte alltid tänker på det.
Hur fort skjuter bössan? Dumt å köra 0.36 eller 0.40 om den inte går rätt hårt.
Hur fort skjuter bössan? Dumt å köra 0.36 eller 0.40 om den inte går rätt hårt.
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger
Guarder kulorna jag rekommenderade är inte Bio tyvärr. Har dålig koll på Bio kulor överhuvud taget.
Hur du håller i en sniper när du avlossar ditt skott har mycket stor betydelse, tilltar du den till vänster kommer kulorna skruva sig dit och tvärt om. Jag använder denna tekning för att kompensera mot sidovind. Har du en vind som kommer från vänster och blåser höger kommer kulorna alltid dra höger mera eller mindre beroende av vinden. Om du kompenserar detta med att tillta vapnet åt vänster kommer kulan att gå spikrakt, hur mycket du skall tillta är bara fråga om träning samt känning.
Antagligen är din bössa bara snedställd med ett par hårstrån (knappt synbart) i hopup spacern och det är det som orsakar beteendet du ser.
29 april 2013, 11:25:
Han bössa borde göra ca: 150m/s med tanke på P&J extended V2 samt 6,03 innerpipa.
Hur du håller i en sniper när du avlossar ditt skott har mycket stor betydelse, tilltar du den till vänster kommer kulorna skruva sig dit och tvärt om. Jag använder denna tekning för att kompensera mot sidovind. Har du en vind som kommer från vänster och blåser höger kommer kulorna alltid dra höger mera eller mindre beroende av vinden. Om du kompenserar detta med att tillta vapnet åt vänster kommer kulan att gå spikrakt, hur mycket du skall tillta är bara fråga om träning samt känning.
Antagligen är din bössa bara snedställd med ett par hårstrån (knappt synbart) i hopup spacern och det är det som orsakar beteendet du ser.
29 april 2013, 11:25:
Han bössa borde göra ca: 150m/s med tanke på P&J extended V2 samt 6,03 innerpipa.
Allan_G
När jag kollade ifall de verkligen skruvade sig eller inte tittade jag inte ens genom siktet, men som ni säger är borde jag kanske ställa bössan på ett mer stabilt och vågrätt underlag. Kan ju självklart bero på hur jag håller bössan men jag försökte ju hålla så rakt som det bara gick. Skadar ju intw att gå över huset igen ändå.
Ja den gör i runda slängar runt 150mps. Är ju inte mer än att twata med tyngre bulor och se vad det gör
Ja den gör i runda slängar runt 150mps. Är ju inte mer än att twata med tyngre bulor och se vad det gör

Normalt sätt så håller man bössan väldigt rak så jag tvivlar att det är det som är problemet. Visst lite kanske man håller snett
och då är detvbara vrida bössan o se ifall det blir bättre/sämre. Men om kular drar väldigt mycket höger skulle jag säga hoppen är problemet.
Testa att vicka bössan mycket åt vänster o se ifall du får en överhopp så kulorna flyger upp ist...
och då är detvbara vrida bössan o se ifall det blir bättre/sämre. Men om kular drar väldigt mycket höger skulle jag säga hoppen är problemet.
Testa att vicka bössan mycket åt vänster o se ifall du får en överhopp så kulorna flyger upp ist...
Tack! Det lät som en vettig sak att testa innan jag tar orken att plocka isär den igen 
Vad det gäller kulor så hittar jag tyvärr som tyngst Green Devil 0.30g som är bio. Är ju trots allt 0,02g tyngre än mina 0.28 så det får väl bli dem

Vad det gäller kulor så hittar jag tyvärr som tyngst Green Devil 0.30g som är bio. Är ju trots allt 0,02g tyngre än mina 0.28 så det får väl bli dem