Är inte AK/P&J's SR25:a en CA klon eller har jag drömt det?
Jag har skjutit litegrann med bössan i fråga och jag tyckte inte att den presterade så bra men den lämnade ingenting att önska vad gäller utgångshastighet då den chronades. Tyvärr har jag inte varit inne och petat i den. Men vad jag förstår så ska väl det mesta redan vara förstärkt/förbättrat i P&J bössorna.
Tror som Welle att ny pipa och nytt gummi skulle kunna vara en bra lösning. Testa också att mata den med nåt så tugnt som madbull 0,40. Vill minnas att det var Guarder 0,25 jag använde vilket är på tok för lätt.
Ofta är riktigt tunga kulor en bra lösning för att få bra träffbild på långa avstånd. Även om du "bara" rör dig i 150 m/s klassen.
Generellt kan man väl säga att oavsett vilken typ av bössa du vill bygga är det aldrig en bra idé att uppgradera den förren du har spelat med den ett par gånger. Ofta ska grejorna nötas in och airsoft är tillräckligt dyrt utan att man lägger pengar på onödigheter. Skaffa först en uppfattning om hur den presterar och besluta sedan vad som bör göras.
Angående den estetiska biten anser inte jag, som prickskytt, att det är någon som bör prioriteras i första hand. Men får alla ut olika saker av airsoft. Just posing och impression har aldrig riktigt varit min grej