MB03 diskussion (Tidigare: Köpa M24 eller M40 i Europa)

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: Sv: MB03 diskussion (Tidigare: Köpa M24 eller M40 i Euro

Inlägg av kimjoh560 »

Nej och ja. Kulan sitter i PDI's v.1 hus. I v2 huset är det i stället två stycken liknande fjäderbelastade delar. Det är de fjädrarna jag pratar om. :)
Lgt. Skalptagare

Taint
Inlägg: 165
Blev medlem: mån maj 14, 2012 9:47 pm

Re: MB03 diskussion (Tidigare: Köpa M24 eller M40 i Europa)

Inlägg av Taint »

Då var jag inte helt ute och cyklade iallafall.
PTH - Pure Awesomness Designated Marksman
Hitta oss på Facebook

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: Sv: MB03 diskussion (Tidigare: Köpa M24 eller M40 i Euro

Inlägg av kimjoh560 »

Nej. Problematiken är nog den samma. Kulan hindras från att komma upp tillräckligt långt i hoppen och krossas av cylinderhuvudet.
Lgt. Skalptagare

miklan
Inlägg: 16
Blev medlem: mån jul 16, 2012 9:16 am

Re: MB03 diskussion (Tidigare: Köpa M24 eller M40 i Europa)

Inlägg av miklan »

För trångt emellan "ball stoppers"? Eller det kanske var dem du menade :)

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: MB03 diskussion (Tidigare: Köpa M24 eller M40 i Europa)

Inlägg av kimjoh560 »

Ingen aning vad de heter på chinglish men det låter som det skulle kunna vara de samma. ;)

Ja, alltså inte för trångt men att fjädrarna som trycker ned de vita sakerna i huset är för kraftiga så att bb'n inte åker upp framför nozzeln ordentligt.
Lgt. Skalptagare

PAX
Inlägg: 7
Blev medlem: mån mar 11, 2013 8:26 am

Re: MB03 diskussion (Tidigare: Köpa M24 eller M40 i Europa)

Inlägg av PAX »

Jag håller också på att bygga om en MB03 som jag fick köpa loss billigt av en klubbkompis. Det jag tänker montera just nu är AirsoftPro trigger och pistongset samt deras cylinder.

Har en fråga angående infettning. Orginalpistong och cylinder verkar vara infettat med typ grafitfett. Vad rekomenderar ni att man använder? Behövs fett överhuvud taget?

Tar även tacksamt emot förslag på ett bra kikarsikte som inte gräver hål i plånboken. Utförande runt 3-10x 40-50mm. Vill gärna ha upplyst med graderingsskala i siktet.

PAX
Inlägg: 7
Blev medlem: mån mar 11, 2013 8:26 am

Re: MB03 diskussion (Tidigare: Köpa M24 eller M40 i Europa)

Inlägg av PAX »

Liten uppdatering på min MB03.

Har monterat APro cylinder, triggerset och pistongset. Cylindern är långt ifrån slät inuti. Jag antar det är deras ytbehandling av cylindern som ger en något skrovlig yta. Pistongset med 170 fjäder ger en bössa som jag själv knappt kan spänna. Så en 150 fjäder är beställd.

Jag köpte även APro's cylinderhuvud, men med den monterad kan jag inte skjuta fram cylindern i rätt läge vid laddning. Någon annan som har samma problem? Hopup är just nu Wells orginal. Var köper man en PDI hopup billigast med snabb leverans?

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: MB03 diskussion (Tidigare: Köpa M24 eller M40 i Europa)

Inlägg av Xelley »

X-fire.org . PDIs hemsida. Det brukar fungera bra, och dom är billigast vad jag vet.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

PAX
Inlägg: 7
Blev medlem: mån mar 11, 2013 8:26 am

Re: MB03 diskussion (Tidigare: Köpa M24 eller M40 i Europa)

Inlägg av PAX »

X-fire ska kollas.

Förvirringen är total. MB03:an är tydligen en MB07...

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: MB03 diskussion (Tidigare: Köpa M24 eller M40 i Europa)

Inlägg av kimjoh560 »

All Well's VSR kloner har "nästan samma" reciever och internals. Vad som skiljer är stock/kolv, ytterpipa, samt innerpipans längd.

Edit:
Med nästan samma menar jag att vissa recievers har små skillnader i mått så att det inte går att "lyfta över" i en annan stock utan lite moddande.
Lgt. Skalptagare

Skriv svar