Är relativt ny inom sporten och springer för tillfället runt med en M4 för att få en bra känsla för spelet. Men.. Har alltid tyckt om stilen, spelsättet och kulturen etc. kring "snipers".
Medans jag springer runt med min AEG tänkte jag starta ett litet hemmaprojekt för att lära mig mer om air-soft vapen och för att ha nåt att pilla med för att slutligen någon gång ta steget ut i skogen som sniper. Att ligga på en plats i skogen, kamouflerad, och vänta lockar mig!
Tänkte försöka få tag på antingen en M24 eller M40 och har nu sett att det finns en hel drös med olika tillverkare. Tokyo, CA, Echo, Snow wolf etc.
Eftersom jag tänker uppgradera det interna så är det exteriören som spelar mest roll vid köp. Vill ha en som känns bra i handen och gedigen.
Tänkte alltså fråga om tips av er vart man kan få tag på antingen en M24 eller en M40 i Europa, någon bra återförsäljare av en bra version?
Vilken av vapnen är mest "uppgradersvänlig"? Åtkomst och priser på delar.
Har tittat på denna men är osäker på kvaliten: http://airsoftpro.cz/eshop/product_info ... ts_id=1646
Givetvis är det bra om den inte är "skit" out-of-the-box utan går att provskjuta lite med hemma på gården med okej resultat.
Vill inte gå mot det allra bästa på marknaden, har inte de pengarna men är lite fundersam över vad som är bäst som första projekt. En billig bössa där pengarna går till delar eller en dyrare där jag behöver uppgradera färre delar.
Tips och skäll mottages gärna!