Kraftigaste fjäder i standard v2?
Kraftigaste fjäder i standard v2?
Har köpt på mig en A&K SPR Mod 0 och tänkte försöka få upp den till ~150 m/s.
Hur pass stark fjäder klarar en vanlig, som jag tycker det ser ut som, v2-box? Kan jag peta ner en 140-fjäder och tro det håller i alla fall ett tag eller ska jag gå klenare?
Hur pass stark fjäder klarar en vanlig, som jag tycker det ser ut som, v2-box? Kan jag peta ner en 140-fjäder och tro det håller i alla fall ett tag eller ska jag gå klenare?
Re: Kraftigaste fjäder i standard v2?
Gearbox-skalet tycker jag ska klara 140 utan problem, inte helt hundra insatt i A&K men generellt håller boxarna minst dit. "Aftermarket" gearboxar tycker jag inte det finns någon anledning att ha förrän vi börjar prata uppemot 170+ m/s. Du kan alltid dremla hörnen på cylinderöppningen lite för att minska risken att boxen spricker där, finns massor att läsa om detta om man söker. 

-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
They who dine on lost souls know only hunger
Jag har rullat 150 i Cyma och A&K, har inte varit några problem men de sliter ju en hel del och e rätt drygt att få i.
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Om du ska upp i ~150 m/s klarar du dig med lite tur på en 130-fjäder. Det gäller bara att få det ordentligt tätt.

För närvarande läcker pistonghuvudet som ett såll. Pipa/hopuphus är "stumt" och således tätt.
En 130 vore ju att föredra men det blir surt om bössan inte chronar tillräckligt.
En 130 vore ju att föredra men det blir surt om bössan inte chronar tillräckligt.
Stumt då du blåser?
Tänk på att du aldrig kan blåsa lika hårt som en Pistong påtryckt av en M130
Tänk på att du aldrig kan blåsa lika hårt som en Pistong påtryckt av en M130

-GU06
They who dine on lost souls know only hunger
Självklart kan man inte göra det men det är en indikation på om det finns tokläckage någonstans.
"Fultestade" även cylinderhuvudet igår och det var också tätt.
"Fultestade" även cylinderhuvudet igår och det var också tätt.
-
Min A&k sprack med 130-fjäder.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
Verkar vara väldigt slumpmässigt, men att dremla ur hörnen kan vara en god ide. Min SPR snurrar på fint med en 130-fjäder, min polares har knäckt två gearboxar på en likadan fjäder...
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Hm. Får försöka hitta någon liten förklaring på var man ska dremla.
Börjar med en 130-fjäder så får vi se hur det går..
[EDIT] Efter lite kreativt googlande så hittade jag.

Börjar med en 130-fjäder så får vi se hur det går..
[EDIT] Efter lite kreativt googlande så hittade jag.