A&K sr25 Semisniper
Re: A&K sr25 Semisniper
Okej.. jo antignistbiten och att kapa autofunktion är väl det jag skulle vara ute efter..
Så! Om ups inte fortsätter krångla så bör jag ha bössan idag!
Trycker i prec. Pipa och gummi direkt, på med allt lull-lull sen provskjutning imorgon!
Ska spela på söndag sen lämnar jag in den och får fjädern bytt.
Vilken mosfet passar och tar bort autoläget för min bössa?
*plugga plugga*
Jag kommer köra med .25 kulor i början, har en hel påse green devil så. När jag är uppe i runt 150m/s bör jag öka till .30 eller ännu tyngre?
Trycker i prec. Pipa och gummi direkt, på med allt lull-lull sen provskjutning imorgon!
Ska spela på söndag sen lämnar jag in den och får fjädern bytt.
Vilken mosfet passar och tar bort autoläget för min bössa?
*plugga plugga*
Jag kommer köra med .25 kulor i början, har en hel påse green devil så. När jag är uppe i runt 150m/s bör jag öka till .30 eller ännu tyngre?
Vet inte om det finns någon nu när Raptor AWS slutat tillverkas. Eftersom man i regel får antingen safe/single/burst eller safe/burst/auto Det är nog bättre att köpa en vanlig mosfet med aktiv broms och semi spärra bössan genom selectorplaten om det är ett måste.
Lgt. Skalptagare
Jaha... det krävs väl att man spärrar sin semisniper på många spel?
Då går jag in och gör det omöjligt att flytta pinnen till auto alltså. Check!
Då går jag in och gör det omöjligt att flytta pinnen till auto alltså. Check!
Det finns mosfets som kan semi-spärra, det känns tråkigt att behöva spärra bössor rent fysiskt (speciellt om du råkar på en låsning och behöver helauto för att komma ur den).
Extreme Fire's Cheeta klarar av det tex: http://extreme-fire.com/SW-CHEETAH-2N.html
Är osäker på om MERF 3.2 har det, men det är inte omöjligt.
Extreme Fire's Cheeta klarar av det tex: http://extreme-fire.com/SW-CHEETAH-2N.html
Är osäker på om MERF 3.2 har det, men det är inte omöjligt.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
MERF 3.2 har ej semi spärrning, men däremot kan man göra som jag gjorde på min M14. Den är ej spärrad på enbart semi fysiskt, men jag programmerade kretsen till Semi/Burst läge och programmerade burst tiden på det minsta jag kunde på kretsen. Det resulterade i att den i burst skjuter 1 skott, plus att den drar ytterst lite till. Enda nackdelen är att vid vart 3'e avtryck i burst så kan det komma dubbla skott. Alltså, inte dubbel matning, dubbla avfyrningar. Tips.
Tänkte kolla snabbt här om någon har koll på om det går att byta stocken på A&K sr25? Har kollat runt och inte hittat något alls om det, ända som stoppar mig från att köpa en.
Tror det är standard m4/m16. Så det det bör inte vara några problem. Tänk på att du kan bli tvungen att dra kablarna framåt bara.
Lgt. Skalptagare
Super grabbar!
Jag har bössan, bytte pipa och gummi igår samt monterade sikte. It's a beast!!
Jag kommer helt klart vilja ha bipod på den, blir tung i längden kan jag tänka mig.
Det känns som om jag fått svar på det mesta nu, skall skaffa mosfet och byta fjäder. Någon stackare alt. någon som jag betalar så det inte är synd om dem får trycka i allt
11 oktober 2012, 07:45:
Nu är jag i farten igen!
Provsköt en hel del igår, det är helt ok tryck i den.
Att ställa hopen var trixigt att få rätt, sköt med grym precision på 35m iaf, vid 40m så tappade den kraft. Är det hopen eller dålig tätning? Annat?
Jag har också surfat runt efter fjädrar... blev rekommenderad 140 fjäder i denna tråd. Vilken skulle ni rekommendera? Någon speciell fjäder/tillverkare till min bössa? Den har ju längre cylinder så finns det längre fjädrar? Eller ska jag, som en på ett amerikanskt forum rekommenderade till någon random: köpa en vanlig 150 fjäder för att uppnå 140 resultat...?
Help me gods of airsoft!
Jag har bössan, bytte pipa och gummi igår samt monterade sikte. It's a beast!!
Jag kommer helt klart vilja ha bipod på den, blir tung i längden kan jag tänka mig.
Det känns som om jag fått svar på det mesta nu, skall skaffa mosfet och byta fjäder. Någon stackare alt. någon som jag betalar så det inte är synd om dem får trycka i allt

11 oktober 2012, 07:45:
Nu är jag i farten igen!
Provsköt en hel del igår, det är helt ok tryck i den.
Att ställa hopen var trixigt att få rätt, sköt med grym precision på 35m iaf, vid 40m så tappade den kraft. Är det hopen eller dålig tätning? Annat?
Jag har också surfat runt efter fjädrar... blev rekommenderad 140 fjäder i denna tråd. Vilken skulle ni rekommendera? Någon speciell fjäder/tillverkare till min bössa? Den har ju längre cylinder så finns det längre fjädrar? Eller ska jag, som en på ett amerikanskt forum rekommenderade till någon random: köpa en vanlig 150 fjäder för att uppnå 140 resultat...?
Help me gods of airsoft!
Pratar ni om en A&k sr-25 eller något annat, den gör ju 150m/s från box. Är det inte a&k sr25k du har?
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.