A&K sr25 Semisniper

Nixon

Re: A&K sr25 Semisniper

Inlägg av Nixon »

Börja med en 509mm pipa, så att du inte måste ha dämpare på. En M16 är brutalt lång i sig själv. Hela mitt råd är: köp, testa, sen uppgradera. Ska du köpa M16, försök köpa en JG FB66xx, vad den nu heter. Kollar det. Har du en begränsad budget, tycker jag du ska överväga en SPR/MK12 från DBoys eller A&k/P/J. Kolla på taiwangun.com, jag har bara extremt goda erfarenheter därifrån. De testskjuter din bössa, så du vet hur hårt den går och att den faktiskt skjuter. Det är omöjligt att skicka tillbaka bössor till Kina, men går utmärkt till Polen...
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Armyofme

Inlägg av Armyofme »

Jag fick strul med betalning och annat under ordern så jag avbokade från taiwangun (gick smidigt).
Blev därför en sr25.
Jag har beatällt extramag, pipa, bucking och letar febrilt efter ett snyggt, stort scope till ett inte för blodigt pris.. inte det lättaste haha!

Jag såg att det är smart att "shimmy" gearboxen.
Ett bra tillfälle att lära sig lådan antar jag.. men vad är det för plattor man kör med? Bra ställe att köpa från?

Nixon

Inlägg av Nixon »

Om du inte är begåvad på att mecka skulle jag vänta med att gå in i boxen. Krona den och se vad den gör. Spela med den, känn på prestanda. Om du ska in i lådan-titta på massor av videoguider. Läs.

Plattor-menar du Shims, så är de minimala brickor. Köpes i set från AS-handlare.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Man behöver i regel inte shimma om gearboxen när bössan är ny. Om den mot förmodan är dåligt shimmad så framgår det av ljudet från boxen. Jag har bara varit med om att det behövts på en ny bössa en gång.
Lgt. Skalptagare

Armyofme

Inlägg av Armyofme »

Okej okej, tack som tusan.
Om jag ska byta fjäder då? Det är bara att öppna cylindern? Jag har gjort det på ett vsr 10 men det ser lättare ut än på en AEG :p

Nixon

Inlägg av Nixon »

Ja, men hela boxen måste monteras ut och isär, och första gången den ska in med en tung fjäder kan det vara ett halvt helvete.

Armyofme

Inlägg av Armyofme »

Skiiiiit! Hahaha!

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Det är ett helvete varje gång :P

Ett hett tips är att ta hjälp av en kompis som kan hålla i allting. En mosfet med aktiv broms hjälper med eftersom det ofta är ett helvete att få anti-reversal latchen att ligga kvar. Om du har en mosfet med aktiv broms kan du plocka bort den helt.
Lgt. Skalptagare

Armyofme

Inlägg av Armyofme »

Jag ska läsa på om mosfet, har inte ens klart grepp om vad det är haha :P
Känns som att jag får lämna in bössan någonstans när det skall meckas, kommer bli ruggigt varm i ansiktet om jag inte får ihop grejjerna och/eller saker går sönder haha!

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Fast det är lite så innan man lär sig. Tänk såhär:

Om du inte tappar bort något går det alltid att lösa alla problem.

Jag är ganska dålig på elbiten men enkelt förklarat kan man säga att det är en strömbrytare som styrs av en lite ström för att kontrollera en stor ström. (Skepparn kan nog förklara bättre)

Vissa MOSFET-kretsar har andra funktioner som till exempel att på elektrisk väg bromsa motorn (aktiv broms) så att den bara går fulla cykler andra är programmerbara och har funktioner som till exempel ger bössan 3-skotts burst, låter dig ställa in ROF (Rate of Fire, eldhastigheten). En del mosfettar låter dig till och med låsa pistongnen i 75% mantlat läge så att avtrycket blir nästan som på en bolt sniper.

Den vanligaste funktionen är dock att den förhindrar att kontaktbläcken på avtryckarenheten sotar igen på grund av gnistbildning.
Lgt. Skalptagare

Skriv svar