MB-07 heter den med fluted barrel. Båda är lika jävliga att hitta spacers till eftersom pipan är konisk. på båda. Idealiskt har man ju mer än två spacers på 430 mm pipa.
Jag gjorde egna till min VSR av eltejp vilket fungerade bra. Bytte senare ytterpipan mot en PDI light barrel som är jämntjock och lite längre.
Det går ju såklart hitta på lite allt möjligt att fylla pipan med dock.
Du behöver inte byta trigger om du inte byter fjäder men det är att rekommendera ur slitagesynpunkt.
Om du väljer att inte byte trigger rekommenderar jag starkt att du fixar insatsgängor eller liknande för befintlig trigger. De utsätts för en hel del veritkalt tryck i och med vinkeln på piston sear och metallan i recievern är inte den bästa. Dessutom är det bara m2 skruv som håller alltihop på plats. Alternativt, dra fast trigger skruvarna med loctite medans gängorna ffd är fina.
Kika på airsoftpro.cz efter VSR cylinderkit och sears, de har riktigt bra priser och billig frakt.
Original triggern funkar det är searsen som slits. Om du nu inte skall byta fjäder kan du lägga pengar på en vettig hop sålänge. Och sedan byta sears när de väl pajar.