A&K sr25 Semisniper

Armyofme

Re: A&K sr25 Semisniper

Inlägg av Armyofme »

Detta alltså: http://www.rodastjarnan.com/airsoft/pj-ak-spr-15901 ?

Samma procedur som behövs göras på denna antar jag? Ett klart steg upp i pris men som du säger, kanske ett smidigare alternativ att ha i framtiden.

Carnated

Inlägg av Carnated »

precis den ja. Men mycket jobb är redan gjort i den. Det är väll i princip bara moddning av hopupen och prec pipa du behöver. Sedan kan man ta steget och göra ännu mer så klart. Men inget nödvändigt i början.

Armyofme

Inlägg av Armyofme »

Modda hopupen? inte en ny? eller menar du nytt gummi?

Så, om jag tar det lite lugnt i början, uppgraderar lite allt eftersom; vilken skulle ni välja? :D Bortse från utseende och preferenser där. (jag tyckte båda var sjukt snygga)

Är M16 gängad så den kan ta en silencer? verkar inte stå någonstans :P

Sorry, jag frågar och frågar men ni är grymma!

EDIT: Det står att pipan är 470mm, hittar ingen precpipa (på röda stjärnan iaf) som är lika lång, alternativlängd? Klarar M16 en längre pipa (gömd i silencer)

Nixon

Inlägg av Nixon »

Det finns massor av lösningar med silencers och gäng/fästen. Det ligger en SR25 (flera, tror jag) ute på köp och sälj. Köp en sån, känn på den. När du spelat ett tag med den vet du mer vad du behöver uppgradera om alls. Många baxnar över tyngden av 6kg bössa, och spelar med en MP5k istället, man vet inte innan.

Jag tycker du ska testa en SR25 om du gillar den. Jag diggar min stenhårt, och jag har haft 2 sådana och 2 SPR (M16-snipers). Uppgradera allt eftersom, lär dig litet pö om pö och ta hjälp/lej bort det svåraste. Semisniper med höga trim är tekniskt det svåraste i hela hobbyn-svårt att få att hålla. Ta ett steg i taget. Min SR25 går med orginalinternals- testa och se!
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Carnated

Inlägg av Carnated »

Modifiera hop upen så den blir mer luft tät. :) Det ska göras överallt där luft pressas ut. Detta är dock något man kan lära sig allt eftersom. Gillar du SR25 utseendet mer så är det inget fel i att testa det. Men du har mer fördel i reservdelar, uppgraderingar och tillbehör som magasin om du väljer en M16/SPR.

Precis som Nixon säger så är prickskytte den mest krävande rollen vad gäller mekande och pengar (framför allt om det är en AEG) för att få dom till skytte monster. Köp någon av modellerna och lär dig allt eftersom. Allt går bara man vill.

Armyofme

Inlägg av Armyofme »

Skit, varför kunde ni inte bara ha sagt en och samma rätt bestämt så hade livet varit sjukt enkelt haha!
Ok, ska kolla runt på prec. pipor samt kolla upp tätningsguider :P

Ja, jag har förstått att så är fallet med snipers haha, som tur är kan jag kasta pengar på det då jag väntat länge innan jag startade upp, lirat några få gånger och älskar det! Bara att lära sig meka då.

Carnated

Inlägg av Carnated »

Utrustning och vapen är en djungel. Finns ett hav av dom! Man måste testa och klämma sig fram för att hitta det som passar dig bäst. Men det finns alltid något nytt man tror ännu mer på.

Armyofme

Inlägg av Armyofme »

Haha, jag kommer aldrig sluta köpa mer mer mer iofs :P

Nu har jag lärt mig vad h spacern är till för hahaha! trodde det var nåt för att stabilisera pipan :P
Det går framåt grabbar!

27 september 2012, 22:20:

Det blir nog M16, så smidig att få tag på och snabbt. Det fick avgöra det döda loppet haha!

Vad tror ni om: http://shop.ehobbyasia.com/guarder-impr ... dness.html
och: http://shop.ehobbyasia.com/madbull-6-03 ... 509mm.html

Element H-Spacer från röda stjärnan

Funkar den pipan? den är längre än den som sitter i från början, pallar bössan? Måste nog forska lite i hur jag fäster silencer för att dölja den då.

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Min m16 tar en 540mm pipa utan problem eller behov av ljuddämpare. Antar att det gäller nästan alla m16 modeller(?) men jag använder ändå ljuddämpare för att det ser tufft ut.

Här är min bössa:
http://www.taiwangun.com/electric-air-s ... 6a4_1.html

Den är ganska ordentligt utsmyckad externt (och internt) nu men jag har ingen bra bild.

För att montera en ljuddämpare skruvar du bara av flamdämparen. På vissa modeller sitter det även en insex-stoppskruv. Under flämdämparen sitter det gängor.
Lgt. Skalptagare

Armyofme

Inlägg av Armyofme »

Okej sweet! Ska sätta mig ikväll och beställa klart.
Jag håller er uppdaterade i hur mitt förvirrade bygge går framåt hahaha!

Skriv svar