Kulor för bolt snipers?
Re: Kulor för bolt snipers?
Tror du skruvar åt fel håll isf, för ökad effekt på hopen så ska du skruva ut skruvarna på PDI`s hus och då kommer skruvarna bara längre ifrån nozzeln. F.Ö så har Airsoftbutiken 20% rea på alla guarder grejor fram tills imorgon. Beställde precis 5 stycken påsar 0,40g för 443kr inkl frakt. 

njaaaaa, rätt säker på att det är tvärtom; http://www.x-fire.org/vsr10/chamber_ver2/e.1_02.jpgTror du skruvar åt fel håll isf, för ökad effekt på hopen så ska du skruva ut skruvarna på PDI`s hus och då kommer skruvarna bara längre ifrån nozzeln
"Up the Tube, HOP will be weaken. Down the tube, HOP will be strong"
tack för tipset om rea! är det bra kulor då? vill ha only the best i min nya 6.01-pipa =)
Vincent du har så rätt. Skruvar man ut (motsols) skruvarna ökar man hoppen, skruvar man för långt tar skruvarna i Cylinderhuvudet då man boltar (inte nozzlen då det inte finns någon
)
Vill du ha only the best kan du läsa mitt första inlägg i tråden som sammanfattar iaf min och de flesta andra insattas åsikt, sen att Guarder och div. andra märken funkar bra är inte omöjligt, men dom är inte bäst.
Att du bara når 65m beror nog mer på trimmet. Min M24 skjuter betydligt längre än så med 0.28 omän inte träffsäkert, jag anar att den chronar hårdare än din bössa.

Vill du ha only the best kan du läsa mitt första inlägg i tråden som sammanfattar iaf min och de flesta andra insattas åsikt, sen att Guarder och div. andra märken funkar bra är inte omöjligt, men dom är inte bäst.
Att du bara når 65m beror nog mer på trimmet. Min M24 skjuter betydligt längre än så med 0.28 omän inte träffsäkert, jag anar att den chronar hårdare än din bössa.
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
They who dine on lost souls know only hunger
Ang problemet med hopupen:
Du har inte missat spacern? På min bössa (iof PSS2's hopup men samma princip) så är skillnaden mellan plan kulbana och rätt upp i luften ungefär 2 varv på skruven...
Kolla så spacern ligger rätt/inte är för liten. Enklaste sättet att kolla detta är att ta ut innerpipa med hopup och kolla igenom pipan när hopupen är maxad, du ska då se en rejäl bula i ovansidan på innerpipan. Går även att kolla genom att ta ur cylindern och kolla genom hela bössan om man inte vill montera isär den.
Saknas bulan eller att den är väldigt liten så skulle jag byta till en grövre spacer. Är inte hopuparmen i bottenläge kan man även byta till en kortare stoppskruv, det rör sig om en M3 om jag inte är ute och cyklar...
Du har inte missat spacern? På min bössa (iof PSS2's hopup men samma princip) så är skillnaden mellan plan kulbana och rätt upp i luften ungefär 2 varv på skruven...
Kolla så spacern ligger rätt/inte är för liten. Enklaste sättet att kolla detta är att ta ut innerpipa med hopup och kolla igenom pipan när hopupen är maxad, du ska då se en rejäl bula i ovansidan på innerpipan. Går även att kolla genom att ta ur cylindern och kolla genom hela bössan om man inte vill montera isär den.
Saknas bulan eller att den är väldigt liten så skulle jag byta till en grövre spacer. Är inte hopuparmen i bottenläge kan man även byta till en kortare stoppskruv, det rör sig om en M3 om jag inte är ute och cyklar...
Blev lite stressad nu att få tag på bra tyngre kulor till på söndag =)
tror inte miltac (bor i eskilstuna, enda butiken här afaik) har nått jag litar på att stoppa i min 6.01... blir till att tigga av nånn på spelet! haha
Acepalm; hoppas verkligen inte det är nått fel på trimmet.. har som sagt just investerat i full PDI, blir sjukt besviken om det inte funkar bra, har inte chronat änn så vet inte fps men träffsäker och consistent på 45 meter iaf.
Stygge; Jag är rätt säker på att spacern är där. den kan dock va för kort iom att jag va tvungen att skära den för att den va för lång när jag fick den. Jag har kollat i pipan och det syns väldigt tydligt 2 bulor (PDI v.2 har 2 st som tittar ner) när jag justerat hop, vettefan varför men 0.28 stack aldrig iväg uppåt för mig.
Finns en liten chans att jag råkat komma åt gummits insida med pyttelite silikonlube, stog i installationsinstruktionen att man skulle ha lite sånt på utsidan,
tror inte miltac (bor i eskilstuna, enda butiken här afaik) har nått jag litar på att stoppa i min 6.01... blir till att tigga av nånn på spelet! haha
Acepalm; hoppas verkligen inte det är nått fel på trimmet.. har som sagt just investerat i full PDI, blir sjukt besviken om det inte funkar bra, har inte chronat änn så vet inte fps men träffsäker och consistent på 45 meter iaf.
Stygge; Jag är rätt säker på att spacern är där. den kan dock va för kort iom att jag va tvungen att skära den för att den va för lång när jag fick den. Jag har kollat i pipan och det syns väldigt tydligt 2 bulor (PDI v.2 har 2 st som tittar ner) när jag justerat hop, vettefan varför men 0.28 stack aldrig iväg uppåt för mig.
Finns en liten chans att jag råkat komma åt gummits insida med pyttelite silikonlube, stog i installationsinstruktionen att man skulle ha lite sånt på utsidan,
Miltac säljer ju Bioval, men dom hade ju inte .40 hemma. Har mailat men inte fått något svar än 

-GU06
They who dine on lost souls know only hunger
Angående pdi's hopgummi så skulle jag inte rekommendera de... Sämsta skitet jag testat
Kan vara så att man måste ha högre trim? Har testat en jäkla massa, men guarders silikongummi är det enda jag fått bra resultat med...

De svider när jag kissar.
Är bössan tät?
Ta ett sugrör, tejpa det koniskt i ena änden så det sluter tätt i innerpipan.
Torrladda (utan kulor) bössan.
Sätt sugröret fram i innerpipan och blås. Det ska vara mer eller mindre stumt.
Om det läcker så är det otätt någonstans.
Ta ut cylindern och blås i cylinderhuvudet, är det otätt? Byt o-ring på pistongen.
Är det tätt? Se över var någonstans mellan cylinder och hopup det läcker.
Låter som du kanske inte får ut maxtryck ur bössan, därför kulorna inte stiger (inte tillräckligt med kraft, dina kulor borde gå spikrakt upp efter 20m typ...).
Ta ett sugrör, tejpa det koniskt i ena änden så det sluter tätt i innerpipan.
Torrladda (utan kulor) bössan.
Sätt sugröret fram i innerpipan och blås. Det ska vara mer eller mindre stumt.
Om det läcker så är det otätt någonstans.
Ta ut cylindern och blås i cylinderhuvudet, är det otätt? Byt o-ring på pistongen.
Är det tätt? Se över var någonstans mellan cylinder och hopup det läcker.
Låter som du kanske inte får ut maxtryck ur bössan, därför kulorna inte stiger (inte tillräckligt med kraft, dina kulor borde gå spikrakt upp efter 20m typ...).
nu blev de lite offtopic.. jag fortsätter här: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =84&t=6502
hoppas ni fortsätter tipsa mig där, det uppskattas! =)
hoppas ni fortsätter tipsa mig där, det uppskattas! =)