En tio år gammal semi-sniper?

Kamphund

Re: En tio år gammal semi-sniper?

Inlägg av Kamphund »

Det fanns en tråd i någon Facebookgrupp förut. Tror till och med att annonsen anmäldes till tradera.
- PRC CLONE USER -
Team Awesome - vi är, du är ej!

Kamphund

Re: Sv: En tio år gammal semi-sniper?

Inlägg av Kamphund »

Här är hela annonsen för er som missat det sorgliga. Detta är absolut inte för att misskreditera eller förlöjliga trådskaparen, utan för att visa vilka slags bedragare det finns där ute.

AK47 Sniper Dragunov (custombygge)

VIKTIGT!
LÄS HELA MIN TEXT DÅ DEN INNEHÅLLER MYCKET VIKTIG INFORMATION OM PRODUKTEN!

Jag har INTE mer information än det står som i produktbeskrivningen. Jag köpte produkten via en nätbutik i Norrland i början av 2000-talet och det modifierades av deras leverantör i Danmark. Det finns inga kvitton kvar och jag minns inte företagsnamnet i Norrland. Däremot hittade jag min notepad-fil med alla anteckningar om delbelopp etc på en gammal hårddisk. Jag vet däremot att ägaren, eller någon i hans familj, blev allvarligt sjuk kort tid efter mitt köp och att han därför stängde sin nätbutik. Tror han hette Jan men det kan vara fel.

Mitt utropspris är satt till 999 kr vilket är långt mindre än vad en simpel replika i plast skulle kosta att hänga på väggen som prydnad. Priset för detta softairgun i originalskick var 7 503 kr så alldeles oavsett vilken pipa, kolv, motor eller liknande som det har UPPGRADERATS till (alltså - originaldelar har bytts ut mot BÄTTRE DELAR) så är det ett otroligt bra köp för rätt köpare.

Känner du trots min produktbeskrivning att du tvekar inför detta köp så köp helt enkelt inte. Det blir inte bättre av att du anmäler mig till Tradera som en viss person gjorde (finns uppenbarligen självutnämnda poliser överallt - undrar bara vad mitt brott är/var?) när jag inte kunde namnet på butiken där vapnet köptes.

Jag säljer produkten för att 1) jag inte använder den 2) den tar enormt mycket plats och 3) jag hellre ser att någon entusiast som själv kan fixa det som behöver fixas, och göra en kanonbra affär, får ta över stafettpinnen.

Känns inte detta rätt för dig så snälla, köp inte.

Tack. 

OBS!
JAG KRÄVER ATT DU SOM KÖPARE ÄR 18 ÅR FYLLDA OCH KAN STYRKA DETTA!
Extremt påkostat custombygge. Köptes med alla uppgraderingar som gick att göra och jag betalade 18 188 kr för detta softairgunvapen.

Tyvärr minns jag inte vilka modifieringar som gjordes men motor och pipa vet jag med säkerhet är utbytta mot värstingprylar tillsammans med kolven som byttes till prickskyttemodell.

Har bara de olika delbeloppen kvar men inte vad de avsåg;
AK47s Dragunov 7503 kr Ospecificierad uppgradering 2235 kr (bör vara pipan)
Ospecificierad uppgradering 370 kr (troligen ett extra batteri)
Ospecificierad uppgradering 220 kr (troligen magasinhållaren)
Ospecificierad uppgradering 3150 kr (måste vara starkare motor)
Ospecificierad uppgradering 2950 kr (troligen utbyte av plastdelar till metall för bättre hållbarhet)
Ospecificierad uppgradering 920 kr (troligen kolven som är utbytt mot prickskyttemodell)
Ospecificierad uppgradering 840 kr (troligen 2 extramagasin)
Totalsumma betald 18 188 kr.

Har bara använt vapnet i två inofficiella tävlingar då det hade för hög utgångshastighet för att vara godkänt i tävlingssammanhang. Sedan dess har vapnet används i butiksskyltning samt legat nerpackat. 

Ammunitionen är bb-bullets 0,3 gram för maximal räckvidd. Faktum är att man med detta vapen kan träffa mål 20-30 meter bort så det är verkligen inte lämpligt att använda i närstrid. Storleken gör det även väldigt svårt att arbeta effektivt med detta vapen på avstånd under fem meter. Det är ett prickskyttegevär och ska användas som ett sådant. Går att skjuta både enkelskott och automateld så det är verkligen inget fel på eldkraften. Sköter du det här rätt kan ingen träffa dig innan du träffat dem.

Det finns några problem dock som jag vill upplysa om:
* Vapnet är inte styvt i sidled utan det går att "böja" det en aning då pipan inte sitter stumt fast mot kroppen. Det här är enormt irriterande tycker jag och skulle jag ha använt vapnet hade jag sett till att lösa detta med en enkel modifikation. Helt enkelt staga upp övergången från pipa till vapenkropp.
* Eldavbrott. I min senaste match sprang jag med vapnet riktat neråt och när jag mötte en fiende och reste vapnet kom det inga kulor. Jag vet inte varför men det hände och kanske är vapnet känsligt, kanske var det bara otur. Kanske skulle det gå bättre med 0,25 gram bb-kulor. I vilket fall så betonar jag återigen att detta är ett avståndsvapen för dig som gillar att ta din tid och ta ut dina fiender innan de kommer inom skottavstånd med sina egna vapen.

Följande ingår när du köper vapnet av mig;
AK47s Dragunov custom enligt ovan3x magasin (tror det är 600-skottsmagasin men inte säker)2x 9.6V 2000mA batterier (har laddat dem och de fungerar, vet inte hållbarheten men provsköt med dem idag utan problem)1x batteriladdare (kanske 2x om jag hittar den andra)1x batteriväska (sitter monterad på vapnets kolv)1x påse med cirka 1300 styck 0,3 gram bb-kulor + alla skott som är laddade i magasinen (två av dem verkar fulladdade, ett är tomt)VIKTIGT!Jag vill sälja detta vapen till någon som är medveten om att det behöver styvas upp i övergången mellan vapenkropp och pipa samt klarar av att göra det. Jag sätter ett väldigt lågt pris så köparen ska känna att han eller hon gör en bra affär. Pengarna för mig är inte det viktigaste här utan jag vill ha en nöjd kund. Köp inte vapnet om du inte är helt på det klara med hur du underhåller det och löser den modifiering som behöver göras. Jag vill verkligen inte ha någon missnöjd kund här så tvekar du, köp inte. Känner du dig däremot komfortabel med det jag har skrivit så har du möjligheten att göra en kanonaffär.

Originalkartong tror jag finns kvar. Men vapnet passar inte i den ändå på grund av den utbytta kolven och pipan.
- PRC CLONE USER -
Team Awesome - vi är, du är ej!

Rufs

Inlägg av Rufs »

Jag tycker att det låter som en bra affär, med tanke på att ingen kan träffa en innan man träffat dem.

Majoren

Inlägg av Majoren »

Väldigt intresserad av vad han har för grejer i den där hutti. Så när du väl får hem den så är jag mer än villig att vägleda dig att ta isär den ifall du är osäker! :)

3lax för en motor måste ju vara nån jetdriven historia eller vad tror vi? :P eller åtminstone bensin ^^
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

falköga

Inlägg av falköga »

Haha ja du måste ta iser dem o kolla vad det är för supernotor och vad det är för super pipa som kostade 3 k nästan. Snälla ta iser den o kolla upp det. För är det en helt vanlig motor och pipa o orginal hophus så bör du anmäla han på tradera för att ha ljugit om varan.

Demonic

Inlägg av Demonic »

Rufs skrev:Jag tycker att det låter som en bra affär, med tanke på att ingen kan träffa en innan man träffat dem.
En aeg ska lätt gå längre än 20m orginal xD
Majoren skrev:3lax för en motor måste ju vara nån jetdriven historia eller vad tror vi? :P eller åtminstone bensin ^^
Antingen det eller så är det en motor han köpte ur bakluckan på en Delorean av en gammal gubbe som svamlade om framtiden :lol:

Avvaktar en review och massa bilder med spänning! :D

falköga

Inlägg av falköga »

Ja nu följer man den här tråden ivrigt som garanterat flera 100 gör med ;)

hutti

Inlägg av hutti »

Skall garanterat fixa en recension ifall intresset är så stort som det verkar.

Har aldrig öppnat en bössa innan så detta lär bli intressant. Får nog göra det på någon mekkväll med grabbarna.

Men här kommer en bild på bössan när den är i originalförpackningen som den ej får plats i längre.

http://imgur.com/LchWe44

perlenbacher

Inlägg av perlenbacher »

Jag tror att den är utomjordisk. Vad tror ni?
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Genocide

Inlägg av Genocide »

Fast om man tänker tidsmässigt...

Bössan köpt i början på 2000, samma med delarna.
Nu började jag förvissor lira 2006, emn man har hört div stories av gamla rävar. Det fanns inga delar back in the day utom typ systema. Och om utbudet är slimmat så är priserna ocker deluxe....

Så.....att uppgradera en plast ak med uötra sällsynta delar i metall kanske inte är så billigt.

Bara en teori.

Vad säger ni äldre gubbar som lirat sen 90 talet?
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Skriv svar