Intressekoll: Race-sniper

Jackjaevel

Re: Intressekoll: Race-sniper

Inlägg av Jackjaevel »

Räkna med mig..!

harlekin

Re: Sv: Intressekoll: Race-sniper

Inlägg av harlekin »

kimjoh560 skrev:
- Prestanda.
Bedöms hur?
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Antal träffar av 10 kulor på 50-60m är mitt förslag. Skjut mot en rund vägskylt eller mål i liknande storlek.

Allt bygger ju på ärlighet så man får väl ge sin bössa egna poäng där antar jag.
Lgt. Skalptagare

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Kul att så många nappar. Vad sägs om att fösöka presentera resultat i slutet någon gång i april?

Edit: Ursäkta dubbelpost. Sitter på mobilen.
Lgt. Skalptagare

Jackjaevel

Inlägg av Jackjaevel »

Låter väl bra, måste försöka hitta nått lik då bara så jag har nått att jobba på.

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Okej ett litet draft på regelförslag. Välkomnar feedback:

Max totalkostnad 2000kr. Inkluderar inte riktmedel.

- En del har säkert hur många sikten som helst liggandes hemma att välja på så det blir lite rättvisare såhär men tänk på att det fortfarande finns viktiga kreativitetspoäng att plocka på att tillverka egna extension tubes eller göra något annat kreativt med ett billigt kinasikte.

Inga interna delar får inhandlas.

- Undantaget är fjäder och delar som i normalfallet inte är kompatibla med modellen. Exempel: Du får modifiera APS delar så att de passar VSR eller sätta i en AEG-hopup i ett boltvapen. Men tänk på att budgeten är begränsad till totalt 2000kr. Du får inte mycket för de pengarna då de ska täcka ALLT annat.

Du får handla material från var du vill.

- Det inkluderar begagnatmarknaden (airsoftbörsen här på forumet tex.) men försök att dokumentera inköp i den mån det går så vi ser att det gått rätt till!

Maxtrim 160 m/s

- Med 0,20g eller motsvarande anslagskraft med tyngre kulor. Detta för att göra det enklare och rättvisare när prestanda ska bedömas. Alla modeller har inte samma grundförutsättningar för höga trim och det är ingen hemlighet att utgångshastighet påverkar precisionen vid långdistansskytte.

Endast springer-vapen

- Bygg på vad du vill så länge drivmedlet är handkraft och fjäder. Du får göra de precis så svårt för dig själv som du vill! Shotgun, Springer-pistol etc. Anything goes.

Maxvikt 3kg

- Exklusive riktmedel. För att vi försöker begränsa oss lite och för att göra det lite svårare
Lgt. Skalptagare

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

Helt fantastiskt, men hur blir de med utseendemässigt? Ska den ha bling bling som en racegun elr får man tex OD färga vapnet o hoppas på win? :)

Tycker själv man ska gå all in o göra så bössan syns i skogen. :D
De svider när jag kissar.

Skogsmulle

Inlägg av Skogsmulle »

Förslag till regeländring.

Endast orginal delar eller hemmagjorda är tillåtna. Altså, så som bössan kommer out of box, eller sånt man snickrar själv, av icke airsoft relaterade material, tex aluminium, etc.

Detta för att ge de som inte har 256 sniper projekt bakom sig, men medföljande reservdelshög, en ärlig chans.

Man får alltså INTE andvända en zerotrigger från VSR och modda in i en asp2 tex, utan får helt sonika bygga triggerhus etc av "bauhaus" material.
You Can't have Manslaughter Without Laughter!

Black Forest Group

Stygge

Inlägg av Stygge »

Hehe, fler än mig med verkstadsvana kan man misstänka.
Tycker fö att förslaget är ypperligt, öppnar verkligen för egenheter och utmaningar.

Ska man dra det lite längre sätter man restriktioner på hur stor del av bössan som får vara originaldelar men då är man snarare inne och sniffar på en ren customklass och det är kanske inte tanken med projektet.

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

@Skogsmulle

Jag köper det. Tänkte bara att det kunde vara coolt med en sniper som tar AEG-mag exempelvis.

Men om vi vrider på det lite så ger ju det stora fördelar till de som faktiskt har tillgång en mekanisk verkstad.

Ska vi säga

"Bygg den grymmaste bössan du kan för under 2000kr" och inget mer sen.

Det finns ju tre bedömningskategorier som balanserar upp det hela och uppmanar till smarta ghetto-lösningar trots allt.
Lgt. Skalptagare

Skriv svar