Snow Wolf M24 (SW-04)

Stoff3

Snow Wolf M24 (SW-04)

Inlägg av Stoff3 »

Hej allihopa!

Tänkte höra om någon eller några här har någon erfarenhet av denna bössa? Vårt aisoftgäng har börjat köra rätt mycket semi matcher och alla funderar på att skaffa bolt action vapen för detta. Jag har kikat runt lite och tycker att Snow Wolf SW-04 verkar vara vettig gällande pris, och den verkar ha fått vettiga recensioner på nätet.

Nu är jag ingen jätteerfaren airsoftspelare så vill ni ge mig lite råd och tips angående om spring powered guns fördelar och nackdelar är jag också tacksam.

Tack på förhand!

ryu

Re: Snow Wolf M24 (SW-04)

Inlägg av ryu »

Snow Wolf M24 är en ganska tung bössa, speciellt om man hakar på en bipod på den. Bipod är dock bra att ha, för den justerbara stocken tynger ner i bakändan på stocken och bipoden agerar motvikt.
Delen på kolven vid avtryckaren är ganska bred, nu kanske inte det är en dålig sak, men jag föredrar den mer slimmade designen på VSR-10/Bar-10/Well MB03 osv.

Sen så är den precis som alla andra airsoft bolt action bössor; den behöver lite kärlek för att prestera.
Avtryckaren är väldigt "sladdrig" original, men det räcker att shimma den lite så blir den mycket fastare.

Det finns eftermarknadsdelar att få tag i från PDI och Airsoftpro. T.ex cylindrar, avtryckarhus och hopuphus.

Stoff3

Inlägg av Stoff3 »

Tack för att du tog dig tid för att skriva lite!

Vad skulle du säga fördelarna/nackdelarna är med att skaffa ett hyffsat billigt spring powered gevär som detta? Då menar jag gentemot gas och eldrivna varianter.

ryu

Inlägg av ryu »

Läs Stygges klistrade tråd överst, så ger det en liten fingervisning om att köra med denna typ av vapen och spelstil.
Nu vet jag att det finns en hel del folk på forumet som är betydligt mer erfarna än mig vad gäller detta, men jag försöker mig på ett svar i alla fall.

Fördelen är väl att du kan testa på om det är något som passar dig utan att ruinera dig själv (nu finns det i och för sig säkert ännu billigare bössor än SW-M24).
Skulle du tycka om att köra med din fjäderdrivna bössa så finns det oftast möjlighet att uppgradera och fippla.
En annan fördel är väl kanske just att du inte behöver tänka på att ha med dig en gasflaska eller batteri när du ska spela, bara att ladda magasinet, mantla och skjuta.
Sen är fjäderdrivna gevär lite mindre känsliga för yttertemperatur. Du skulle kunna spela även när det börjar krypa ner mot nollan utan större bekymmer.
Oftast så är fjäderdrivna gevär ganska tysta också, vilket kan ge dig en taktisk fördel i spel.

Nackdelen är att du förmodligen inte kommer att skjuta längre eller med högre precision än med t.ex en elektrisk bössa. Åtminstone inte i originalutförande.
Du har även en klar nackdel att du hinner få iväg 1 skott medan din motspelare med elektrisk bössa hinner få iväg 10-20 inom samma tidsperiod.
Ska du trimma upp geväret genom att byta till en starkare fjäder, så kan det bli mer svårmantlat också. Med en gas- eller elektrisk variant har du inte det problemet i samma utsträckning.

Nu skriver du i och för sig att ni alla kanske ska köra samma vapentyp och då försvinner såklart de eventuella nackdelarna gentemot gas- och elektriskt drivna vapen.

Stoff3

Inlägg av Stoff3 »

Tack för utförliga svar :)

Skriv svar