backupvapen som sniper

FnuK

backupvapen som sniper

Inlägg av FnuK »

Tänkte höra lite här vad ni kör med för backups till era snipers när ni lirar eller ni ser det som onödig vikt? :)

Helix

Re: backupvapen som sniper

Inlägg av Helix »

helt beroende på spelet jag åker på,
http://i229.photobucket.com/albums/ee23 ... _small.jpg
på storspel o milsim, så använder en m4 som "sekundär" mest för att kunna ha mer eldkraft när det behövs, min spanare har antingen en DMR eller automatvapen(Ptw lovingness med cylindrar) dessutom pistoler!

dock på söndgsspel så har jag min SR25 och pistol vardera med 3-4 extra magasin, vanligtvis ansluten till en lite större grupp där jag agerar marksman och skjuter viktiga mål.
Honey, i always go full retard!
"Ohh, no its ok, i ser dick all the time in my work!"

Ghost

backupvapen som sniper

Inlägg av Ghost »

Söndagsspel: m24 och pistol
Milsim: m24, m4 och pistol

Men det beror på olika faktorer. Är jag i en grupp med tre m4or och en ksp så lämnar jag min m4.
Jag gör en bedömning av omständigheterna. Lirar man som recon så vill man inte ha med sig för mycket packning.

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

ASG mk23.

Riktigt bra pistol för väldigt lite pengar. Tyst, lätt, hyffsat träffsäker tack vare non-blowback med bra räckvidd och mindre köldkänsligt än gasvapen är generellt. Har minst lika många kills med den som med någon bolt sniper jag ägt.

Annars är APS-SR2 och dess kloner bra backup vapen. Nytt hopuphus, trimkit och pipa sen har du en riktigt bra lågbudget bössa i 180 ish m/s klassen för totalt 1500 kr. Sjukt prisvärt. Den tar heller ingen plats.

Jag gav mig på semi-bygge nu och inhandlade en ny sådan som backup efter att sålt av min gamla (till en mycket nöjd köpare!) häromdagen.
Lgt. Skalptagare

Allan_g

Inlägg av Allan_g »

Jag kör med SR-25 Semi-sniper och SRC M92A1 side arm men kommer nu att testa att köra en ASG shotgun franchi 3-burst (short) som sidearm.

Tanken var att prova den först med sling på höger axel så den hänger längst höger kropp eller sling snett över bröstkorgen och pump-hagel på ryggen.

Kör man utan ghillie är det livet lätt, inga problem med att ha 150 olika sidearms, granatkastare och hans moster.

Men med ghillie på (jag har full 3-delars ghillie) blir det lite svårare :)

Alternativt tänkte jag testa med en centrerad rygghölster för pump-hagel, man kan ju alltid addera kamouflage över dem.

Om någon har en bra idé hur man löser detta får ni gärna posta era tipps.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Shotgun scabbarder finns det ju gott om. Jag har sett modeller med molle-webbing på och där är det väl bara att knyta fast lite jute eller liknande,
Lgt. Skalptagare

guggaaa

Inlägg av guggaaa »

Hicapa ha ja, många skott/magg!

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

Har börjat spela med en mp9a i hölster nu, med 4 magasin i västen. Det ända jag använder min väst till är att hålla dessa fyra magasin o en speedloade! (Ibland en påse extra kulor) Har två magasin till min main bössa, de sitter ett på kolven o ett i vapnet. Känns meningslöst att springa runt med en massa extra vikt utan att använda de som sniper, speciellt när de gäller att springa satan från folk. Men efter jag skaffat mp9an är de tvärtom :twisted:
De svider när jag kissar.

Paxz

Inlägg av Paxz »

Jag kör med en Galaxy MP5K på söndagsspel. Eftersom den är i plast så blir den både liten, lätt och smidig. Otroligt bra räckvidd med tanke på piplängden.

Annars så är det en G36C med ihop fälld kolv fäst på väskan om det är något större spel, man vet aldrig hur en situation kan se ut vid ett större spel. Skulle man t.ex. hamna i ett bakhåll på CQB avstånd så kan det vara skönt att ha en "vettig" AEG att försvara sig med.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Ygis

Inlägg av Ygis »

Jag kör med min G&G tr16 CRW.
Den är ju i princip en nedkapad m4 utan kolv, men den funkar precis som en stor pistol.
Har gjort flera snygga onehand kills med denna, och det funkar galant att ha hängande i en bungee sling på bröstet eller vid sidan när man har snipern i näven.
Rekommenderas starkt :D

Skriv svar