Airsoft sniper på jula

Einarsson89
Inlägg: 7
Blev medlem: tis sep 25, 2012 11:32 am

Re: Airsoft sniper på jula

Inlägg av Einarsson89 »

Det ser ut som att jag kommer köpa en

http://shop.ehobbyasia.com/sniper-rifle ... -wood.html

istället. Vad tror ni om det ? det Måste ju ha goda förutsättnigar för uppgradering ? :D

Sorry om dett aär Off topic :roll:

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: Sv: Airsoft sniper på jula

Inlägg av kimjoh560 »

Den har medelbra förutsättningar för uppgradering. Du kan inte röra mycket på en VSR-klon utan att behöva byta trigger. Byter du trigger måste du byta pistong etc.

Trimmar du för högt måste du byta handtag och det är väldigt dyra.

Tillgången på delar är stor men lika så ofta prislappen. Airsoftpro.com har lite billiga alternativ men handtag och hopup finns inte, tyvärr.

Wells VSR är heller ingen 100% klon sägs det så vissa internals kanske inte passar.
Lgt. Skalptagare

Einarsson89
Inlägg: 7
Blev medlem: tis sep 25, 2012 11:32 am

Re: Airsoft sniper på jula

Inlägg av Einarsson89 »

Om du skulle rekomendera en Well bössa vilken skulle det vara i så fall ? Jo jag har upptäkt att de olika delarna är VÄldigt varierande i pris :P som kroppar finns vissa i rigtigt trä och de är ju nästan dubbelt så dyr som bössan orginal xD

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: Sv: Airsoft sniper på jula

Inlägg av kimjoh560 »

Kika på min APS-SR2 guide. Modellen fungerar inte för impression men jävlar vilken bössa!
Lgt. Skalptagare

Einarsson89
Inlägg: 7
Blev medlem: tis sep 25, 2012 11:32 am

Re: Airsoft sniper på jula

Inlägg av Einarsson89 »

jag funderar på en http://shop.ehobbyasia.com/sniper-rifle ... -wood.html

den ska ju AirsoftPro CNC Trigger Set VSR M170 kittet passa i men att saftyn inte ska fungera längre är ända nackdelen :lol: :roll:

men då återstår det Pipa och hop up / hopup hus som borde upgraderas med sikte eller har jag fel då ? :P sedan spelar vi mäst söndas spel där 108 m/s är ända gränsen just nu så ska väll prata med de vanliga lokala spel ledarna om en efekt begränsning på snipers.. men mer än 170 ms kan väll Knappast behövas om man inte spelar på större spel ? :idea: :idea:

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: Airsoft sniper på jula

Inlägg av kimjoh560 »

Safety är ingenting man behöver på en boltsniper. Man ska aldrig skjuta så snabbt att man inte hinner mantla först så det är bättre att bara springa runt med ett oladdat gevär helt enkelt. Jag plockar alltid bort säkringen så jag inte kommer åt den av misstag.
Lgt. Skalptagare

puffy4ever
Inlägg: 1
Blev medlem: sön jun 17, 2012 4:59 pm

Re: Airsoft sniper på jula

Inlägg av puffy4ever »

köpte en sådan jula sniper på ren spontanitet och herrejädrans den går bra (enligt min åsikt då) kör med 0.20g kulor och trots att jag inte har något sikte på den kan man få in ögonen så pass att man kan träffa toppen av en flaggstång även om man står ett antal meter ifrån basen. verkar vara ett skönt gevär för priset om man tar den för vad den är. lite mattsvart och den ser genast trevligare ut då fake träet ser lite för plastigt ut.
ang. magasinen fanns det ett par på vapenbutiken förut som såg ut att vara ruskigt lika. om dessa passar eller ej vet jag inte och magasinen verkar vara borta från sidan

Kit fisto
Inlägg: 1
Blev medlem: mån apr 15, 2013 6:15 am

Re: Airsoft sniper på jula

Inlägg av Kit fisto »

Jag tycker att bössan klart är värt 700 spänn.
Min gör 132 ms med 0,25 kulor. helt ok för 700 kr

kimjoh560
Inlägg: 552
Blev medlem: mån maj 21, 2012 3:08 pm

Re: Airsoft sniper på jula

Inlägg av kimjoh560 »

Utgångshastigheten är väl kanske inte direkt det som avgör om det är ett bra köp eller inte. Jag förstår din poäng men för att sätta perspektiv på saker och ting så kostar en Well VSR ungefär det samma och den kan man uppgradera. Den har dessutom metalltrigger och en massa andra fördelar.

Om man har skitbråttom att få tag på en medioker lågbudgetsniper är det ett kanonbra val... annars är valfri Well VSR från taiwangun eller gunfire.pl att föredra.

Vi checkade lite mer kompatiblitet häromdagen med diverse (well) VSR-delar och APS delar. Den tar inte cylinder, pipor, VSR trigger, gummin, bolt handtag, mag... inget förutom APS fjädrar och spring guide (pistongen skulle passa med om den var av 45-graders typ. En konstig sak är att Jula sniperns hopuphus ser ut att vara svarvat snarare än gjutet. Varför man kostar på sig det men tillverkar en trigger av plast är ett stor mysterium
Lgt. Skalptagare

heykiwiboy
Inlägg: 2
Blev medlem: mån jul 22, 2013 8:06 am

Re: Airsoft sniper på jula

Inlägg av heykiwiboy »

Denna sniper gevär är en m70 varmint zastava.
Senast redigerad av 1 heykiwiboy, redigerad totalt 0 gånger.

Skriv svar