WELL L96 MB01C vs MB08D

Krille

Re: WELL L96 MB01C vs MB08D

Inlägg av Krille »

Det du skall öka först vid köp av en sniper bössa är inte just FPS, Precpipa och bra gummi. Börja där.
Det finns ju till ex den ökända SAR-10 som chronar 210 men har en precision på 40m (vilket också är säkavstånd) vilket är helt värdelöst.
Lägg mer vikt på prec än fps.

Screamingdem0n

Inlägg av Screamingdem0n »

So tidigare nämnt är jag väldigt ny till airsoft. Så jag vet inte vad prec pipa innebär eller vad den gör. :?

MakingPeopleCrazy

Inlägg av MakingPeopleCrazy »

Är ofta på forumet så svarar snabbt på PM!

Affärsredovisningar

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Det som gör allra mest skillnad på precisionen är kulvikten, särskilt på längre avstånd. Men för att skjuta en tung kula långt krävs ibland lite kraftigare fjäder.

Därefter är det hopupenheten och gummit som brukar göra störst skillnad men i och med att många eftermarknadshus även tvingar dig att använda AEG pipa får man byta båda i samma veva. Pipan i sig står oftast för de mindre förbättringarna men en liten spridning på 10 meters skytte blir lätt en stor spridning på 50 meter. En bonuseffekt med en bra precisionspipa är att utgångshastigheten ofta ökar.
Lgt. Skalptagare

kreator

Inlägg av kreator »

Vad gällande moms/tull utanför EU: för att veta med säkerhet att bössan inte vänder vid gränsen så gäller UPS som fraktalternativ och då åker du på moms/tull 100% av gångerna.

50/50 tillämpas mer vid mindre produkter som kostar lite samt skickas som "chinacheapopost".

Jag äger den förstnämda och är faktiskt riktigt nöjd med den, prestandamässigt. Lite tweakande och pillade senare försåss. Kinasniper och prec direkt ur lådan är inget som jag besläktar whatsoewws.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Annars är jag i full gång med en guide på hur man fixar en APS-SR2 (Well MB06) så att den både blir snygg (för det är den verkligen inte original), presterar bra, håller ihop och dessutom blir billig. (Jag hade tidigaren en guide på gamla ASS)

Modellen faller nog inte alla i smaken på grund av det lite udda utseendet men bättre bössa för pengarna får man leta efter. Jag borde veta eftersom det blir min tredje. ;)

Prislappen hamnade på runt 2200kr då inklusive färg, ny stock, nytt pistolgrepp diverse internals mm. Helt klart ett bra alternativ för den lite händigare nybörjaren med mindre plånbok. Eller helt enkelt för spelaren som inte vill chansa på att "det är kul att lira sniper" och kasta 10 lax i sjön.
Lgt. Skalptagare

Skriv svar