WELL L96 MB01C vs MB08D

Screamingdem0n

WELL L96 MB01C vs MB08D

Inlägg av Screamingdem0n »

Hej! Jag har tänkt köpa en L96 från WELL då jag har hört mycket bra om dem.
Min fråga är vilken version jag ska köpa.

MB01C
http://shop.ehobbyasia.com/well-warrior ... mb01c.html

Eller

MB08D
http://shop.ehobbyasia.com/well-g96d-aw ... -drab.html

Båda är av WELL men MB08D har snyggare färg (och ser inte lika plastig ut (se närbilder)) Ihopfällbar kolv, "monopod" och kindstöd som kan justeras utan verktyg. Den kostar 160 spänn mer och den har inte lika många recensioner som MB01C, men eftersom det är samma gevär med lite extra funktioner borde den väl vara minst lika bra?

MakingPeopleCrazy

Re: WELL L96 MB01C vs MB08D

Inlägg av MakingPeopleCrazy »

Kan annars rekommendera den här http://www.taiwangun.com/sniper-rifles/ ... ell_1.html, har själv haft en och den är mycket uppgraderings vänlig. Sen så säljer taiwangun.com inom EU till rimliga priser så du slipper betala extra för tull och allting. Ungefär en veckas leveranstid.
Är ofta på forumet så svarar snabbt på PM!

Affärsredovisningar

Screamingdem0n

Tänkte inte på att man kan behöva betala extra förr tull och skit! Fast jag hade redan ränkat in kostnaden för frakt. :( Är du säker på att det kommer kosta extra för tull? Om jag väljer MB01 kanske jag köper från länken du skickade.
Senast redigerad av 1 Screamingdem0n, redigerad totalt 0 gånger.

MakingPeopleCrazy

Är inte säker men det är en 50/50 chans, ibland så har tullen släppt igenom utan att man behöver betala något. Men ibland så har jag varit tvungen att betala, blir ju några hundringar extra. Så behöver jag inte specifika uppgraderingsgrejor så brukar jag annars beställa från Taiwangun, rimliga priser både när det kommer till airsoftvapen och frakt :)

Affärsredovisningar

Screamingdem0n

Priset var ungefär samma faktiskt, och fick inte med siktet eller bi-pod'en. Det var billigare med MB08 från min länk, och där fick man dessutom bi-pod och kikarsikte. Om jag kan undvika tull skulle jag nog köpa där. :|

MakingPeopleCrazy

Aha, som sagt det är ditt beslut. Så länge man själv är nöjd med sitt köp, det som är det viktigaste ;)

Affärsredovisningar

Screamingdem0n

Vet du (eller någon) om det finns någon skillnad på MB08 och MB01? Din hemsida säger att MB08 är starkare, men det har jag inte sett någon annan stans.

MakingPeopleCrazy

Efter en snabbtitt så ser jag vissa skillnader, för det första så kan man fälla ihop MB08 stocken vilket man inte kan på MB01. Ytterpipan ser även annorlunda ut, ser ut att vara räfflat eller något på MB08. Sist men inte minst så är det högre FPS på MB08, dock så skall man inte stirra sig blind på hastighet. Utan det är pricksäkerheten som är viktig ;)

Affärsredovisningar

Screamingdem0n

Jag är väldigt ny för airsoft. Hur kan man veta träffsäkerheten utan att lyssna på någon som har använt den?

MakingPeopleCrazy

Det är svårt att veta träffsäkerheten från början, det jag menade dock är att man inte skall bry sig så mycket kring hastigheten på bössan utan istället välja den man vill ha :P . Skulle dock säga att dessa bössor är nog ganska jämnställda när det kommer till pricksäkerhet i början. Sen så kan man ju uppgradera eftersom, t ex med prec-pipa och lite annat. Är nog ganska så rekommenderat att uppgradera för att uppnå någorlunda bra pricksäkerhet.

Affärsredovisningar

Skriv svar