A&K SVD trasig?

Snöhäst

Re: A&K SVD trasig?

Inlägg av Snöhäst »

Aha, lol. Misstolkade de, tolkade de som den dog efter de magasinet. Men äre så kan de ju icke vara en säkring. :)
De svider när jag kissar.

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Okej. Då är jag med. Jag har faktiskt en m16 som beter sig på ett liknande sätt. Misstänker att nåt kugg är knas eller att motorskruven behöver dras åt. Dock har jag inte haft tid/ork att kika på den än i och med andra projekt.

Jag drömmer dessutom mardrömmar i flera dagar både innan och efter att jag har öppnat en högtrimmad v2 låda ;)
Lgt. Skalptagare

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

Nu när kimjoh säger de, kan vara så att motorskruven är för hård åtskruvad? Tror inte den börjar klicka om den skulle behövts dra åt, då skulle den antagligen bara spunnit på ordentligt utan att de hände nåt annat...

SledgeHammer

Inlägg av SledgeHammer »

finns det nån lite mer detaljerad guide till hur jag går till väga för att kolla detta?
I'm Hammer, Sledge Hammer. Hammer down and bring the PAIN!!
There are something on your face! *SMACK* IT WAS PAIN!!!!

Omegamortis

Inlägg av Omegamortis »

För att ställa motorskruven? Visst: motorskruven sitter under pistolgreppet, leta sen upp en mejsel som passar (ev. Insex) skruvar du skruven medsols, så skruvar du åt/skruvar upp motorn. Hoppas det hjälper.

SledgeHammer

Inlägg av SledgeHammer »

okej för vi öppnade själva pistolgreppet ch där satt ingenting:O

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Jobbar natt så jag är lite slut i huvudet för tillfället men borde det inte sitta en motor där åtminstone?

Kanske någon speciallåda på SVD'n men på m4 modellerna är det som septicima säger. Motorskruven sitter under motorn och det är den som justerar hur lång in motorn ska tryckas i gearboxen.
Lgt. Skalptagare

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

Har för mig att lådan sitter konstigt som fasiken på en A&K svd? Typ som en m249a.

Här är en bild iallafall
Bild

Edit: Alltså har du testat att ens googla? När jag öppna min första bössa googlade jag runt för att se hur man skulle göra, en airsoft är inget jätte avancerat. Så man behöver inte jobba på nasa för att klara de :?

SledgeHammer

Inlägg av SledgeHammer »

haha jag och hitta saker på internet funkar inte :/ hittar alltid fel ._. men ska som på bilden tror jag den sitter ska se om jag kan skruva isär den när jag fått hem den igen:)

Skriv svar