Side-arm

Nemesis

Re: Side-arm

Inlägg av Nemesis »

En fråga till er som har en MP5K som sidearm.
Har ni den i sling eller hölster eller hur bär ni den med er?
Task force Aeigir

Armyofme

Inlägg av Armyofme »

Jag använder en "M4 pistol" som sidearm, liknande i storlek som en mp5k och en weaponcatch funkar riktigt bra att hålla den ur vägen men snabb att komma åt. T.ex: http://www.terrang.se/ProductInfo?i=BLA-71CQD3

PHage

Inlägg av PHage »

Min MP5K kör jag i en kort sling, det blir bara att släppa högerhanden runt bössan och då hänger MP5'an precis vid min hand, nära bröstet. Ska påpekas att jag kör ingen klassisk sniperroll utan jag varvar spel med min vanliga aeg med spel där jag kör ett väldigt rörligt spel med min sniper. Jag kör alltså ingen ghillie och ligger inte och smyger, snipern tar jag fram för de långa skotten, däremellan hänger det på ryggen. Det passar mig bättre och min spelstil. Jag kör väl mer en skarpskytteroll skulle man kunna säga och ett väldigt rörligt spel.

Skogsmulle

Inlägg av Skogsmulle »

Vad det gäller sidearm är det en smaksak mycket.

Hela min kittning har gått ut på att vara tyst, precis och kunna skjuta även på nära avstånd. TM MK23 är betydligt tystare än ASG varianten(min iaf). Den har en effektiv räckvidd på 30-40m(10/10 träffar torso med stöd och vindstilla).

Min G-Spec kör orginal längt på pipa(303mm) och även den ruskigt tyst. Det enda skyddet du har som sniper är oftast att du inte syns eller hörs. Har skjutit ut folk på 10m med min MK23 där 2 av 4 blivit skjutna och de två "överlevarna" inte haft en aning om varifrån skotten kommit(så jävla tyst e TM MK23an)

@Snöhäst, Vilken gas kör du med? Kör du med powerup så gå till greengas, kör du greengas gå till nästa steg neråt etc. Du MÅSTE ju inte nödvändigtvis köra med starkaste gasen.

@Whooper, Ja Vavann e en grym sniper, kör lågt trimmad L96a, ca 137m/s med 0.20 och är knäpptyst. Han är "airsoft sniper videons" Noobie skulle man kunna säga. Han kör förövrigt med enTM Mk23a.

Ang LAM modulen till MK23. Jo den eju vanligaste tillbehöret, men mig veterligen känner jag inte EN ENDA sniper som vill ha den, dels är den klumpig(mk23 e stor nog utan), och risken att röja sig ökar iom att du har skit som lyser. Men vill man absolut ha en, så får man nog gå på RS variant, inga billiga saker. Exempel

Men även som Kimjoh säger, med ghillie på är allt extra, vapen, pouches, radio etc etc mest bara ivägen och önskas oftast kunna lämnas hemma =)
You Can't have Manslaughter Without Laughter!

Black Forest Group

Skriv svar