Cyma SVD - Interna uppgraderingar?

MakingPeopleCrazy

Cyma SVD - Interna uppgraderingar?

Inlägg av MakingPeopleCrazy »

Tänkte bara höra om någon kunde hjälpa mig med vad man kan tänkas uppgradera på en Cyma SVD?

Har googlat runt lite och läst att man i alla fall borde byta ut gummit. Men det jag undrar också är vilka uppgraderingar fungerar i en Cyma SVD d.v.s. vad ska man köpa och vilket märke?

Tänkte eftersom att det är en AEG så borde väl det mesta som är tänkt för en AEG fungera i den?

Är intresserad av alla sorts uppgraderingar förutom att ta en starkare fjäder, är rätt nöjd med att ha ca 125m/s vilket jag finner mycket lagom. Det enda jag vill öka är träffsäkerheten och BB kulornas bana :)

Tacksam för hjälp och svar!

*Edit*

Hade tänkt beställa från AirsoftPro.cz
Är ofta på forumet så svarar snabbt på PM!

Affärsredovisningar

Postaldude

Re: Cyma SVD - Interna uppgraderingar?

Inlägg av Postaldude »

Enda jag gjort med min svd va detta

ny tourqe motor

guarder genomskinliga gummi

150 fjäder

Då chronar den 160 med 0.20

och kör detta med 11.1 v vilket gjorde den väldigt rapp

MakingPeopleCrazy

Aha I see :) Hm..någon som kanske kan besvara en annan fråga jag har? Satt precis och kollade på olika pipor som tydligen skall vara till PSG-1/SVD men de verkar ganska korta i jämförelse med Cyma SVD inre pipa. Den är 690mm medan de man kan köpa verkar vara mellan 590-650mm.

Affärsredovisningar

Hobbyrambo

Inlägg av Hobbyrambo »

Har sprungit på samma problem när jag kollat runt.
Verkar vara svårt att hitta en 690mm prespipa. :/
Hittar du en, så tipsa gärna.

PHage

Inlägg av PHage »

Edgi
Han gör pipor i vilken längd, ytterdiameter och innerdiameter du vill; han portar även om du vill. Kolla upp han på FB edgi custom works. Bättre pipor kan du nog inte hitta. Edgi är hovleverantör till KWA.

MakingPeopleCrazy

Hobbyrambo: Pratade med några på ett engelskt forum som berättade att man tydligen inte behöver en 690mm prespipa utan tydligen fungerar allting som är längre än 450mm. Så 590-650mm pipa borde alltså gå bra, ska själv beställa en 590mm prespipa :)

Affärsredovisningar

Hobbyrambo

Inlägg av Hobbyrambo »

Tack för tipset :)

johansun

Inlägg av johansun »

Det finns en hel del bra att göra. CYMA har ju kopierat RS så du kan leta efter uppgraderingar på RS SVD. Den har en T3 gearbox vilket är lite udda och kräver lite annorlunda grejor. (Ex. pistongen har 19 tänder, det sitter 4 gear i den...) Jag har läst en del om den men inte gjort så mycket på min egna ännu men det kommer... Nedan är några länkar som du kan ha nytta av. De flesta är dock inte specifikt om CYMA SVD men principen är densamma.

Här är en kille som uppgraderat en RS SVD: http://www.airsoftsociety.com/forums/f1 ... ild-29316/

Du kan söka på DMR (Designated Marksman Rifle) för att hitta uppgraderingar som passar mer specifikt på denna typ av gevär. Mestadels tas det upp pricksäkerheten som tas upp när man söker på DMR.
Här är en genomgång som är riktigt bra: http://www.airsoftsniperforum.com/showthread.php?t=892

Här är en tråd som jag själv inte läst ännu men den verkar vara väldigt bra och innehållsrik (Ett måste läsa för mig innan jag börjar pilla själv): http://www.airsoftsociety.com/forums/f1 ... ons-23385/

För lufttäthet i Gearbox: http://www.airsoftsociety.com/forums/f1 ... ons-23385/

Ordna hop-up: http://www.airsoftsociety.com/forums/f1 ... -up-33545/

Väldigt många länkar och mycket läsande. Kanske inte det roligaste och du vill kanske endast göra något av de saker dem gör men hoppas det hjälper. Det finns givetvis fler guider till samma/andra saker men jag har själv lärt mig mycket genom att läsa bland annat dessa. Jag kan själv lägga upp bilder etc. när jag uppgraderar min men det kommer ta ett tag innan jag börjar med det projektet. När jag väl börjar kommer jag gå igenom geväret och göra ganska så omfattande justeringar men inte innan jag vet vad jag gör och jag skaffat de delar jag vill ha/behöver för att uppnå mina mål.

Angående pipa så har jag en 6.03- 715mm i min. Köpt på gunfire.pl (polen). Det tar dock en stund innan den kommer fram och kundservicen är seg på mail och via telefon har de svårt med sin engelska. Ska nämnas att jag snackade engelska mer eller mindre konstant i två år så det är nog inte mina kunskaper som brast i denna grad.

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

715mm pipa? what da fack. Finns det ingen gräns när pipor kan bli för långa? ;)

Funderar själv på att sätta i en precpipa i byssen, har redan satt i silicon gummi men förstår mig fasiken inte på det här hophuset. Ibland när jag skruvar blir det trögt ibland inte? Och man borde kunna bygga någon sorts "spacer" för skiten kan ju röra sig ganska mycke inne i den lille fyrkantiga hålet där spacern ska i...

Funderar på att spela in med scope cam före o efter jag i så fall bytt precpipa o byggt "spacers", dock kanske jag får vänta ett bra tag. ;)
De svider när jag kissar.

johansun

Inlägg av johansun »

Inga gränser här! Skämt åsido, orginalpipan är ju bara 2,5 cm kortare så det är faktiskt den längd som jag hittat som ligger närmast orginalet. Den syns ju lite i flash hidern men inget man tänker på.
Jag kan inte hjälpa dig med spacerna tills jag själv pysslat med allt det där men så klart det måste gå :)

Blir roligt att se resultatet om du spelar in :) Du får lycka till!

Skriv svar