Side-arm
-
Side-arm
Tråden kanske ligger fel, men!
Undrar vad ni andra prickskyttar kör för typ av side-arm? Speciellt nu till vinter då jag måste införskaffa nytt..
Så satsa på en co2 pistol eller nån form av smg? Mp5k?
Och passande hölster till dessa när man kör ghillie
Undrar vad ni andra prickskyttar kör för typ av side-arm? Speciellt nu till vinter då jag måste införskaffa nytt..
Så satsa på en co2 pistol eller nån form av smg? Mp5k?
Och passande hölster till dessa när man kör ghillie
Re: Side-arm
VFC M4 Baby, ren sex på ryggen 

Under vintern kör jag med Cyma P226 och Glock18c AEP. Båda gör jobbet.
mk23, NBB
Knäpptyst, viktlös och väldigt lång räckvidd.
Tanken är att skaffa en mp7 med lårhölster framöver. Mp5k känns lite för otymplig, jag tror att mp7 är bättre.
Knäpptyst, viktlös och väldigt lång räckvidd.
Tanken är att skaffa en mp7 med lårhölster framöver. Mp5k känns lite för otymplig, jag tror att mp7 är bättre.
Lgt. Skalptagare
-
Hmm hade en mk23, dock pajade den så den var inte ens värd sin vikt i skit, men hur fungerar den på vintern?
samt vilket märke?
samt vilket märke?
Min är ASG, osäker på tillverkare.
Den är lite mindre köldkänslig eftersom den är av plast och saknar blow-back, men precis som andra gasvapen fungerar den sämre i kallt väder.
Om den pajar köper jag bara en ny, de kostar typ inget.
Jag fick ta över en likadan pjäs av en polare. Den saknade ASG markings och han visste inte vilken tillverkaren var men de var i övrigt identiska. Den hade varit med i flera år men fungerade fortfarande felfritt när jag tog över den som tredje ägare. Det skulle kunna vara en STTi men jag vet faktiskt inte.
Den är lite mindre köldkänslig eftersom den är av plast och saknar blow-back, men precis som andra gasvapen fungerar den sämre i kallt väder.
Om den pajar köper jag bara en ny, de kostar typ inget.

Jag fick ta över en likadan pjäs av en polare. Den saknade ASG markings och han visste inte vilken tillverkaren var men de var i övrigt identiska. Den hade varit med i flera år men fungerade fortfarande felfritt när jag tog över den som tredje ägare. Det skulle kunna vara en STTi men jag vet faktiskt inte.
Lgt. Skalptagare
Lånar tråden liiiiite, då jag tycker detta passar ganska bra för vem vill inte ha ett tyst side-arm som sniper med ghillie?
Tänkte bara höra vad för side-arm ni rekommendera om jag vill ha ett tyst vapen? Har redan en asg mk23, problemet är ju att den chronar runt 125ms. Även kastat ut innerpipan som sitter i ljuddämparen i hopp av att den skulle chrona lite mindre, chronade fortfarande runt 115ms. Vilket är lite saftigt på stället jag spelar...
Eller borde man bygga nåt custom? En liten g26 med en stooooor ljuddämpare? Tycker Mk23 är lite väll stor att dra med dessutom, blir ju en halv meter med dämpare.

Tänkte bara höra vad för side-arm ni rekommendera om jag vill ha ett tyst vapen? Har redan en asg mk23, problemet är ju att den chronar runt 125ms. Även kastat ut innerpipan som sitter i ljuddämparen i hopp av att den skulle chrona lite mindre, chronade fortfarande runt 115ms. Vilket är lite saftigt på stället jag spelar...
Eller borde man bygga nåt custom? En liten g26 med en stooooor ljuddämpare? Tycker Mk23 är lite väll stor att dra med dessutom, blir ju en halv meter med dämpare.

De svider när jag kissar.
En GBB blir sällan särskilt mycket tystare av en ljuddämpare, detta då "smällen" kommer från blowback-huset.
Leta efter TM's mk23, den är plastic and fantastic. Gör under 100 och kommer med världens fulaste ljuddämpare. Perfekt för den tyste snipern.
Leta efter TM's mk23, den är plastic and fantastic. Gör under 100 och kommer med världens fulaste ljuddämpare. Perfekt för den tyste snipern.
ASG mk23 har ingen blowback. Och det är en klon på TM's mk23. Den är alltså väldigt tyst.
Det kanske är bättre att byta drivmedel i det här fallet.
Det kanske är bättre att byta drivmedel i det här fallet.
Lgt. Skalptagare