Nu har du redan köpt ny cylle... Men! Lite nödandning som jag gjorde nu på min cylinder där bolt-handtaget snart skulle sitta i mina tänder, var att jag borrade tre nya hål, mitt emellan sprintarna sitter, körde i tre stycken plåtskruvar. Sedan fick man leka med slipmaskin och få ned skallar så bara den gängade delen är kvar..
Inte så komplicerat. Fick sköna slipmärken på cylindern men den sitter som berget!
Men som sagt, lite nödlösning
Begynnande glapp mellan cylinder och handtag
-
Re: Begynnande glapp mellan cylinder och handtag
Måste säga att det var en väldig kreativ lösning. Ska sno din idé för att försöka förstärka Well originalcylindrar 

Lgt. Skalptagare
Ja, den lösningen får jag lägga på minnet. Så du fick inget napp på din köpesannons som jag såg i förra veckan?
Kan ju tillägga att cyllen kostade mig 400:- inkl frakt. Bra alternativ till PDI om man vill ha något billigare.
Denna är det:
http://www.airsoftatlanta.com/PPS-Steel ... /37509.htm
Kan ju tillägga att cyllen kostade mig 400:- inkl frakt. Bra alternativ till PDI om man vill ha något billigare.
Denna är det:
http://www.airsoftatlanta.com/PPS-Steel ... /37509.htm
-
Jo! Men kanske pajade den med för att jag var lite stressad.. Märkte inte att O-ringen på nya airsoftpro var för liten och inse tätade...ALLS! Så pistongen blev som ett kralligt hammarskag på cylinderhuvudet... Sååå... Cylindern fik duktigt gängpaj... Bara att laga den gamla cyllen istället! 
Kimjoh: gört! Men tänk på att få ut ALL metallspån som bildas ut under infästningen där bak (så att säga)
Där gjorde jag en tabbe så min bakdel bygger lite granna! Inget problem för mig, men värt att tänka på!

Kimjoh: gört! Men tänk på att få ut ALL metallspån som bildas ut under infästningen där bak (så att säga)
Där gjorde jag en tabbe så min bakdel bygger lite granna! Inget problem för mig, men värt att tänka på!