Hjälp med uppgradering till mauser sr

Henke2k

Hjälp med uppgradering till mauser sr

Inlägg av Henke2k »

Hej, jag har nyligen skaffat en mauser sr som ska vara en type 96 baserad sniper kompatibel med l96 delar. Min första fråga är om detta är korrekt.

Sedan vill jag uppdatera denna för lite mer precision och fps ökning.
Jag tittar på raven 0.1 pipa men ser enbart 495mm inner barrel, det rekommenderas 545mm pipa när jag läser om l96 uppgraderingar hur vet jag vilken pipa som passar om jag nu vill ha en 545mm pipa?
Jag är intresserad av en 500-545mm 0.1pipa. Jag ser nämligen med olika längd på mauser sr gevär från olika affärer vilket förvirrar mig då jag inte vet vad jag har i org som ja köpt från cyberphoto!
Nästa del:
http://www.taiwangun.com/gearboxes-and- ... 8-p-j.html är denna med kompatibel med mitt gevär?

De flesta rekommenderar guarder clear hop up och det länkas till vapenbutiken.se men jag kan ej hitta gummit i affären, var köper man det?

Nästa del är 631398 TYPE96 Hop Up Chamber 4998Yen 4998Yen
Från xfire är även detta rätt del för detta gevär?

Är det någon viktig del jag glömt som ni rekommenderar att jag byter ut med dessa uppgraderingar?

Tack

kimjoh560

Re: Hjälp med uppgradering till mauser sr

Inlägg av kimjoh560 »

Hopup-huset från PDI som du valt låter dig använda vanliga AEG-pipor så det är inga konstigheter där, bara att välja och vraka.

Mauser SR är vad jag har läst en rebrandad Well MB-04 och den ska vara kompatibel med Maruzen L96 delar enda ner till avtryckaren. Dvs. det är en L96 reciever och pipa med lite annorlunda stock och av bilder att döma ser det ut att stämma ganska bra.

En 554mm pipa kommer att kräva en hel del spacers samt en ljuddämpare adapter och ljuddämpare men det förstod du säkert eftersom nuvarande pipa går hela vägen fram till end cappen. Tycker för övrigt att airsoftpro's delar håller väldigt hög klass av det jag har testat så det skulle kunna vara ett väldigt prisvärt alternativ till PDI även om PDI's pipor är oslagbara. Även det billiga tuning kittet av aluminium som taiwangun mfl. har är riktigt riktigt bra och prisvärt. Jag har använt det i flera bössor och den pistongen är en av de tystaste jag använt. Dryga 300 kronor med frakt om jag inte minns fel.

Måste passa på att fråga om vad du tycker om den externt. Jag har varit sugen på den ganska länge men aldrig fått tummen ur. Tycker den ser grymt spelbar ut och jag har alltid tyckt att pistolgrepp är helt överlägset i sammanhanget. :)
Lgt. Skalptagare

Henke2k

Inlägg av Henke2k »

Tack för snabbt och bra svar kimjoh!
Är det någon fördel med att gå från 495mm till 545mm pipa?
Jag är ganska ny när det gäller snipers och har inte hunnit lära mig trimma eller något sådant än. Kanske överkurs att ge sig på längre pipa för min del..

Men maxa precisionen inkl lite mer fps vill jag helt klart få ut ur den även om den är rätt så imponerande stock.

Så de delar jag nämner ovan fungerar bra? Inget jag glömmer köpa nytt pga kraftigare fjäder mm?
Jag ser det finns 30mag kap till en del l96 passar dessa mag i min mauser? Dessa sticker ut en bit dvs inte som min går jämnt längs med kroppen så det ej syns.

Så här långt är jag väldigt nöjd med känslan och utseendet på mausern, men det kliar i fingrarna nu att uppgradera lite. Det är inte mycket att klaga på, enda 2 sakerna skulle vara att boltens mantel rörelse måste göras exakt för att inte "fastna" på kanten eller skrapa av lite färg och lack. Sedan "plasten" där långfingret möter plasten dvs under avtryckaren så finns det en liten "vass" ojämn springa som kan ge lite skavsår. Dvs detta partie kunde varit lite mer polished. Men det är ju ingen super dyr sniper så jag måste enda säga jag är nöjd med det man får för det priset. Det senare problemet går ju att åtgärda med lite kreativa lösningar, och det första byts väl ut snart ser det ut som :)

Tack!

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

550mm är en väldigt bra längd för APS-modellerna är min erfarenhet. En bra .01 pipa i den längden lägger på runt 10-15 m/s med 170 trimmet jag skrev om tidigare.
Lgt. Skalptagare

Henke2k

Inlägg av Henke2k »

Lite dumma efterföljdsfrågor, men vill vara helt säker innan jag beställer från Japan så man slipper beställa om.
Om jag vill beställa en 554mm inner barrel, då hittar jag en For VSR-10/Tokyo Marui som är VSR Long 554mm går denna bra?
Eller bör jag välja For Type96 Type 96 495mm som jag har nu väl?

Om jag väljer 495 passar den direkt i min outerbarrel som jag har stock? och passar muzlen?
Eller måste jag köpa ny både outerbarrel och muzle? Måste jag även köpa till spacers som håller pipan på plats? hur många isåfall?

Om det nu går, och jag väljer 545mm VSR Long pipan, behöver jag då en ljuddämpare adapter flera spacers och en outerbarrel vilken size? Ursäkta alla dessa frågor, men vill inte beställa ett paket som sedan saknar delar för att sätta i allt korrekt.

Från 495mm till 554mm tjänar man alltså runt 10ms? Blir även precisionen något tätate pga länge pipa? eller studsar kulan alt mer?

Jag ser att Raven ska vara ett populärt val och otroligt bra pris jämfört med PDI. Läser skilnaden att felmarginalen på Raven är lite högre därav lägre pris. Men hur pass sämre är den då? om jag enbart använder high q kulor som red devil och King arms 0.36+ fungerar dessa, eller blir det att någon kula fastnar? Och det händer inte med en PDI?

Om vi reder ut dessa frågor, blir det en 554 eller 495 beroende på vad extra som behövs, 170 kittet samt hop up chamber från PDI.
Sista frågan som jag inte kan hitta svar på är vilket gummi ska jag köra, jag ser många rekomenderar Guarder clear gummi, men jag kan inte hitta det någonstans till salu, kan någon vänligen länka till ett sådant, eller något likvärdigt bra?

Tack igen!

19 oktober 2012, 05:08:

Har nu sökt överallt efter guarder hop up clear utan resultat är det dessa?
http://www.taiwangun.com/parts-and-acce ... arder.html

Tackar i förväg ifall någon har orken att besvara några av mina frågor ovan med.

Tack

Skriv svar