Min är ju då en P&J och inte ren A&K som jag trodde från början

Pistongen och gear som driver den har 19 tänder, M140 fjäder, boreup cylinder (extended), förstärkt pistong huvud (silenced) med kullager, springguide med kullager, osäker på vilken gummi men den förra ser ut och beter sig likadant som en guarder vilket är min gissning att de sätter in.
Jag har uppgraderat till pres pipa av märke Madbull Ultimate tightbore 6,01mm med längd 509.
Originalpipan är exakt i 509 längd, med en inner-diameter på 6,06 och är i mässing, betydligt tyngre än presspipor.
Vill man ha längre presspipa får man täcka över det som sticker ut med ljuddämparen som ger ytterligare en 150mm spelrum. Går man längre än så kommer ljuddämparen inte att täcka och skydda pipan.
Den kan läcka som ett såll och fortfarande göra över 140 (som fjädern skall ge), om det är tätt kommer man över 150m/s.
Slutsatts på uppgraderingar efter ca 16000 bollar. Du behöver inte röra gearboxen så vidare du inte vill uppnå 165-200m/s. Pres pipa är ett måste, byte den ASAP.
Hopup gummi är rekommenderat men inte nödvändigt att byta direkt.
Min nästa modifikation är att prova en starkare fjäder, jag vill uppnå ca 10m/s mera då 0,40 guarder kulorna ligger ca 100m/s på min. Jag kommer att installera en 150 fjäder utan att göra några andra modds och se hur det går med originalboxen.