Vsr-10 Frågor och Funderingar

Hanbar

Vsr-10 Frågor och Funderingar

Inlägg av Hanbar »

Tja. Efter alla trådar som jag läst igenom och alla rews jag har sett/läst så har jag kommit fram till att det inte skulle skada och skapa denna tråd, För att få lite mer specifik info om just det jag har i tankarna.

Det är så att jag har fastnat i sniper spåret, och har nu kommit över en TM VSR för en rätt skön summa. Jag har ju då ett bra lager med tankar och funderingar kring detta underbara PrickskyttegeväR ;) Det rör sig om hur tåliga orginal delarna i denna bössa , det sitter en 145:A i just nu och funkar ju bra. Men om vi säger att jag vill upp till ca 170-190 mps, kommer jag då bli tvungen att köpa nytt avtryckarhus ,Ny cyllinder eller andra slitdelar. Skulle vara underbart om någon som är kunnig inom området tog sig tid att hjälpa en meckglad grabb i början på sina bästa sniper år med att hitta rätt delar om så behövs. Är också väldigt tacksam för tips och tricks och mer än gärna Länkar till delar etc. Tack på FH och jag hoppas jag startade tråden i rätt kategori, Jag kanske borde ha startat den i NooB delen inte vet jag. Men det känns endå som jag har lite koll på de jag har påbörjat så glatt :) /// Hanbar

Schh

Re: Vsr-10 Frågor och Funderingar

Inlägg av Schh »

rent generellt så kan man säga att över M150 så kommer istortsett allt internt behöva bytas för eller senare, och TM original håller nog inte för många skott om du börjar röra dig runt 170 fjäder

PHage

Inlägg av PHage »

Han kan nog klara sig med en M150 fjäder om han har prec pipa, ny nozzle och tätar ordentligt. Men ja, allt ska bytas i princip. Avtryckarhuset med 90 grader är A&O.
Laylax och PDI är bra grejer, bestäm dig för ett av dem och håll dig till det.

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Personligen tycker jag att VSR är en "allt eller inget" bössa eftersom det annars finns det många andra alternativ som presterar betydlig bättre för en mindre peng.

Laylax och PDI är inte jämförbart kvalitetsmässigt enligt mig. Jag har knäckt Laylax spring guide, dragit av cylinder vid infästningen, bytt fjäder ett antal gånger i Zero Trigger och spräckt spacer-ringar på pistong. Däremot har jag aldrig någonsin haft sönder en PDI del då jag använt dom med avsett trim. Bössan chronade in på 195 m/s med Laylax m190 fjäder. Samma fjäder i PDI bössan genererade över 240 m/s.

Jag tycker att PDI är det bättre alternativet, alla kategorier.
Lgt. Skalptagare

Skriv svar