har dykt upp lite problem med min sr25 att den CQB chrnade på en 150 fjäder det senaste bockaby spelt, snäll o proper som jag var spelade jag med säkavstånd iaf, med tanke på en 150 fjäder.
har dock lyckats lokalisera problemet till mellan nozzlen o gummit, det går inte riktigt tätt, för mellan pipan o gummit, snortätt... och hela cylinderhuset är likaså snortätt. vad ska jag göra för att få nozzlen åka längre fram? eller lösa problemet?
det sitter i
CA Boreup kit sr25
CA Hopup hus m element blå gummi, h-spacer och en 6.0 smal custom pipa
Ultimate m150 fjäder chronar 86m/s .25 boll \o/
nu till ASCUv2 som ger mig ännu mer huvudvärk, köpte den för ett tag sen på vaenbutiken, genast gav den problem med att den inte ville rulla boxen utan bara NEH inte alls, shimma om, funkade, tills idag. efter ca 3-4 isärplockningar av gearboxen så slutade den skjut på semi, men när jag förde safetyn till safe igen så small den av ett skott mitt imellan safe o semi? ny mosfet kanske skulle införskaffas, men tänkte om det fanns en smidigare lösning!
CA25 och ASCUv2 problem
CA25 och ASCUv2 problem
Honey, i always go full retard!
"Ohh, no its ok, i ser dick all the time in my work!"
Re: CA25 och ASCUv2 problem
Mitt M16 DMR bygge hade precis samma problem på precis samma spel. Chronade in på 75 m/s med 140 fjäder. Och man kunde se med blotta ögat att
Likaså lokaliserade jag mitt problem till mellan nozzel och gummi. Det slutade med att jag monterade ner bössan till molekyler för att installera en Raptor-fet och i samband med det bytte jag från guarders svarta till guarders vita. Nu fungerar den som den ska igen.
Jag önskar att jag visste vad jag gjorde rätt men antagligen var det nåt fel jag gjort vid monteringen.
Vet inte riktigt hur ascun ser ut i V2 boxarna så jag kan inte hjälpa dig där men om du ska skaffa ny vill jag passa på att slå ett slag för AWS raptor. Pre-cock är riktigt trevligt på semi snipers.
Likaså lokaliserade jag mitt problem till mellan nozzel och gummi. Det slutade med att jag monterade ner bössan till molekyler för att installera en Raptor-fet och i samband med det bytte jag från guarders svarta till guarders vita. Nu fungerar den som den ska igen.
Jag önskar att jag visste vad jag gjorde rätt men antagligen var det nåt fel jag gjort vid monteringen.
Vet inte riktigt hur ascun ser ut i V2 boxarna så jag kan inte hjälpa dig där men om du ska skaffa ny vill jag passa på att slå ett slag för AWS raptor. Pre-cock är riktigt trevligt på semi snipers.
Lgt. Skalptagare
är det möjligt så att du bytte hupuphus i samma vända?
Uppdatering: ASCUv2an funkar bra nu, var uppenbarligen bara selector platen som PMSade!!!
Uppdatering: ASCUv2an funkar bra nu, var uppenbarligen bara selector platen som PMSade!!!
Yep, bytte hopuphus helt. Antagligen är det nya lite off-spec, så att säga.
Lgt. Skalptagare
ahh för so sagt så var det en misstanke om att nozzlen inte räckte gummit helt, så har madbull ultimate, nu chronar den 125-130ms, vilket är en klar förbättring, en annan tanke på var att cylindern är för tät, så när pistongen dras tillbaka får den inte in tillräckligt med luft, men ska på med orginal o-ringen på onsdag efter jobbet o se vad som händer!
Senast uppknuffad av Helix ons aug 15, 2012 12:04 pm.