SVD hjälp!

Lordaxelius
Inlägg: 8
Blev medlem: ons mar 12, 2014 8:19 pm

SVD hjälp!

Inlägg av Lordaxelius »

God afton damer och herrar!
blir inte klok på internet just nu och tänkte vända mig till er expertis!
Ska införskaffa mig en SVD, aeg såklart då det är en dmr jag är ute efter men jag blir så jävla osäker på vad jag ska köpa!

Och säg inte polarstar i Real Sword för det kommer aldrig hända! :lol:
Jag vill ha en aeg som ska vara enkel och uppgradera!

Vad jag förstår så finns det ju såklart Glorious Cyma Masterrace som är klon på RS men blir jävligt osäker på om det är värt det då det känns jävligt svårt att uppgradera en sådan med RS/RSkloners egenheter, 4 kuggar etc..

Låt höra gott folk vad det finns för vägar att gå och vad som är bra eller dåligt!
Målet är väl att lägga ner all tid i världen tills det är en perfekt dmr, som skjuter långt och rakt!

Tomato
Inlägg: 13
Blev medlem: tis mar 25, 2014 8:00 pm

Re: SVD hjälp!

Inlägg av Tomato »

Jag håller på med min cyma svd och hittills har jag inte bytt så mycket för att den ska gå bra.
Jag började med att löda på mosfet med ab, sen så shimmade jag och gjorde rent från allt kines fett. Jag satte även in en 140 fjäder och gjorde sorbo pads av en musmatta så inte pistongen slår så hårt. Jag testade även ett pistong huvud med dämpande material men den svällde upp, så just nu kör jag på original. Därefter polerade jag original pipan och gjorde en sugru flat hop. Då har jag lyckats träffa folk på över 80 meter. Men kulorna gick inte så konsekvent.
Så nu har jag satt i en madbull Steel barrel, som jag r-hop moddat. Jag har även satt i en Mp5 nozzle som jag har slipat ner till rätt passform. Jag har inte hunnit testa avståndet än men det är inga problem att träffa ett smalt träd på ca 60 meter. Så kulorna går mycket jämnare nu.
Mvh Marcus

Skriv svar