ASG ASW338LM Ashbury

Tuomas
Inlägg: 31
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:42 pm

ASG ASW338LM Ashbury

Inlägg av Tuomas »

Blev förvånad över hur lite information det finns om denna pjäs här på forumet. Undrar om det finns några som äger denna och vill skriva några rader om den. Går i tankarna på att beställa en och det blir min första sniper och vill inte köpa nått skit.

MiqaFox
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:50 pm

Re: ASG ASW338LM Ashbury

Inlägg av MiqaFox »

"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Tuomas
Inlägg: 31
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:42 pm

Re: ASG ASW338LM Ashbury

Inlägg av Tuomas »

Så vad jag förstår så är det i grund och botten en vettig bössa med bra byggkvalité och det finns ett brett urval med uppgraderingar.

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: ASG ASW338LM Ashbury

Inlägg av Xelley »

Ursäkta necropost.

Tänkte återuppliva denna tråd för att försöka luska fram lite erfarenheter om denna bössa. Hur väl passar VSR delar? Går det att få i ett PDI hopup hus i denna? Svår att skruva med? Ja ingen information är dålig för mig i dagsläget, så vad säger ni? :)
I dont do karate, i do Ka - Razy!

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: ASG ASW338LM Ashbury

Inlägg av ohman »

Jag antar att du kikat på länken ovan från MigaFox
Men lite quotes därifrån ;)
There’s approx. 30 screws to remove before you can get anywhere near the cylinder and hop unit so when upgrading or repairing take the opportunity to replace as much as you can at the same time.
Så inte jättelätt att skruva i direkt...
The Hop unit uses very similar design to the TM VSR but is not quite identical. However that said standard VSR barrels, hop bucking and levers are all compatible.
Utan modifikation får du antagligen inte i ett eftermarknadshus.
Pretty much most VSR parts and aftermarket upgrades fit with the exception of the cylinder head which has a groove for the loading plate to attach.
There is a dedicated upgrade kit available for this rifle available from most good retailers however if you want to go it alone the parts we can confirm are compatible are:

VSR Piston
VSR Spring Guides
VSR Trigger Sear
VSR Piston Sear
VSR Springs
VSR Complete Trigger Housing
VSR Hop Bucking
VSR Barrels
VSR Hop Levers
VSR Cylinder
Så de flesta VSR-delarna ska fungera fint.

Utöver detta är jag inte till någon större hjälp är jag rädd :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: ASG ASW338LM Ashbury

Inlägg av Xelley »

Självklart kollade jag på länken. Ville gärna ha lite ner källor samt personliga erfarenheter. Alltid kul med info om ett vapen där någon knappt skrivit något om ;) tack dock för informationen, alltid lär man sig något :)
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Dimage
Inlägg: 77
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:45 pm

Re: ASG ASW338LM Ashbury

Inlägg av Dimage »

ok kan ge dej lite mera kött på benen.

Köpte första bössan som landade i Sverige (tack Robban på Frysen) och gillar vad jag fick helt klart.
Tungt as men ser inte på långa vägar ut som någon annan sniper och sådant gillas.
Köpte den med den uppgradering som finns för att komma åt den bättre cylindern och bolt handtaget samt självklart zerotriggern.
Tog en stund att skruva isär så man förstod att det inte skulle va den lättaste bössan att hålla på med.
Men den är lätt att hålla på med jämfört med många av våra AEG byssor.

Dom två problemen som jag ser det är:
1. Fram matningen av kulorna bygger på TM´s hajfene variant och är en två delad sak i plast som gärna delar på sej.
Dock verkar detta vara löst på senasre modeller med metall istället för plast och det är bra.
Men dom har inte tagit fram en reservdel för den rörliga delen i detta där fästet vid nosseln är skör och kan gå sönder (min har gjort detta)
Men när jag diskuterade detta med Robban på Frysen i Somras så lät det på honom som att det kan vara flera reservdelar på väg vilket är bra.
2. För att ställa hoppen på vilket annat hus än orginal så måste du antingen montera isär bössan eller bygga om den.
Orginal hopp ställs med hjälp av ett hål i top railen där det sitter en liten skruv.
Mendans dom flesta uppgradering husen jag sett ställs underifrån och då oftast via magasin hålet.

Kommer säkert hitta flera problem den dagen jag börjar uppgradera bössan mera.
Men om inga reservdelar kommer ut till laddningsmekanismen så blir det väggprydnad av den.
Man kan säga såhär...
Skulle jag köpa den igen ifall jag vet det jag vet idag??
Defenitivt.. :twisted:

Merc
Inlägg: 7
Blev medlem: ons maj 09, 2012 5:29 pm

Re: ASG ASW338LM Ashbury

Inlägg av Merc »

jag har problemet att kulorna fastnar och inte kommer fram helt vilket har lett till att den måste tas isär efter varje gång den använts vilket är en pain in the ass plus att loading platen har gått sönder 1 gång fast den lagade jag med lim och att limma på förstärkningar på den.

Dimage
Inlägg: 77
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:45 pm

Re: ASG ASW338LM Ashbury

Inlägg av Dimage »

Var fastnar kulorna??

Merc
Inlägg: 7
Blev medlem: ons maj 09, 2012 5:29 pm

Re: ASG ASW338LM Ashbury

Inlägg av Merc »

i spåret där de ska åka. kan de fastna om man inte får till dragningen på springen för då köar de upp sig till en stor smet om man inte fjädern armerar sig.

Skriv svar