Halloj
Ja enligt min erfarenhet ska jag försöka ge lite råd.
Börjar med de jag inte skulle välja.
Well MB03 - Välkänd och man vet vad som funkar och inte i den, dock plastig och lite tråkig i känsla.
Action V10, Hokkatsu M40A3. - Har personligen ingen aning om kompatibilitet på aftermarket delar, kollade lite snabbt och kan inte riktigt hitta några bra svar.
V10 kan och ser ut att vara en ren VSR klon, och normala uppgraderingar KAN funka.
M40 - Ingen aning, kan inget om m40 alls.
M700 - Stort
NEJ till allt som heter gas och sniper(hpa borträknat). Inkonsekvent m/s och nedkylning är inte Airsoftsniperns vän. OM man HPA konverterar är det en annan femma, eller MASSA femmor då det e muchos dyrt.
Vapen jag kan rekommendera.
JG Bar-10/Bar-10 G-spec - Har själv en Gspec, och finish på kolv är bland de bättre jag sett, gummerad yta som ger skönt grepp.
Denna finns alla uppgraderingar till, och är simpla att få tag på(
http://www.x-fire.org/e.index.htm). Cylinder, trigger och hopup från PDI kostar ca 2300+frakt. Kan även skaffa receiver, ytterpipa och annat godis.
Att tänka på med Bar-10, SKAFFA insatsgängor. Förr eller senare kommer gängorna i orginal receivern ge upp.
Har du några andra frågor så kan jag försöka svara, iaf efter min bästa förmåga.
*Edit* Vad gäller realism, tyngd så är det enkelt att råda bot. Man fyller stock med smältlim/modellera/guckamoja(ja det e en kemisk term

)
Att tänka på, alla dessa går att köra "out of box" och men vilja och kunskap få lite kills.
Vill man dock ha en sniper som ger dig ett övertag(hur litet det än må vara) så krävs MÅNGA timmars jobb på vapnet, och sen när det är klart, DÅ kan du börja arbeta på hur bössan skjuter
Skriv gärna vad du är ute efter förutom realistisk känsla(har man pengar kan man alltid köpa RS stock).
Det jag söker är:
Vilken m/s? Vilken precision? Range?