Jag köpte som sagt en blaser R93 för ett tag sen och har nu fixat fram en 180 king arms cylinder just för R93 och king arms förstärkta avtryckare för 170 m/s trim och uppåt.
Problemet är att det funkar inte riktigt som de ska av vad jag tror. För att mantla den krävs en oerhört stor mängd styrka och det skrapar på sätt och viss både när man mantlar bak och trycker den tillbaka framåt. Allt är smörjt rejält när det gäller cylindern men det är som att cylindern är ojämnt formad för det skrapar och tar emot enormt när man ska mantla.
Plockade bort avtryckarhuset och prövade att föra in och ut cylindern för att se om de tar emot eller skrapar men det gjorde det inte.
När man klarat av att mantla den så går det att skjuta med den som den ska men att trycka av den är också jobbigt då avtryckaren är riktigt sjukt trög att trycka av.
Vad kan felet vara? Jag tar emot så många tips som möjligt för att lösa detta.
Blaser R93
-
Re: Blaser R93
Det är med 90% säkeret att det är en för stark fjäder som gör det drygt att mantla. När den är i spänt läge så trycks pistongen upp mot cylindern och gör det svårt att trycka fram cylindern igen.
-
Har själv en blaser r93:-) jag kör med 150 fjäder men har även testat 170 och 180 men tycker själv att det blir lite väl tungt att ligga ner och mantla.
Jag har bytt pistong, pistonhuvud, springguide, fjäder och triggerhuset:-) nästa projekt blir ny innerpipa och hophus:-)
lycka till och ett tips, om du vill spara känslan att ligga ner och mantla så kör inte över 150 då man måste ta i som f*n vilken även kan göra att du syns även med ghillie på
Jag har bytt pistong, pistonhuvud, springguide, fjäder och triggerhuset:-) nästa projekt blir ny innerpipa och hophus:-)
lycka till och ett tips, om du vill spara känslan att ligga ner och mantla så kör inte över 150 då man måste ta i som f*n vilken även kan göra att du syns även med ghillie på

-
Hej
Håller nog inte med de andra.
Troligtvis(förutom en hård fjäder) så ligger ditt motstånd i sear/set pin som går in i cylle, ena eller båda.
Titta på Searen och set pin, samt "slitsen" i cylindern. Om du ser mycket åvärkan där så kan du behöva antingen göra sear/setpin smalare, eller hålet större.
Som sagt, 170m e ganska hård fjäder, MEN detta ska inte påverka när du för cylindern frammåt, heller inte påverka avtrycket(Förutsatt att du har en "zero trigger").
Om du INTE har en zerotrigger så förbered dig på blodblåsor på avtryckar fingret efter en dags airsoft.
Håller nog inte med de andra.
Troligtvis(förutom en hård fjäder) så ligger ditt motstånd i sear/set pin som går in i cylle, ena eller båda.
Titta på Searen och set pin, samt "slitsen" i cylindern. Om du ser mycket åvärkan där så kan du behöva antingen göra sear/setpin smalare, eller hålet större.
Som sagt, 170m e ganska hård fjäder, MEN detta ska inte påverka när du för cylindern frammåt, heller inte påverka avtrycket(Förutsatt att du har en "zero trigger").
Om du INTE har en zerotrigger så förbered dig på blodblåsor på avtryckar fingret efter en dags airsoft.
You Can't have Manslaughter Without Laughter!
Black Forest Group
Black Forest Group