Söker info om JG SL8

Cilutan

Söker info om JG SL8

Inlägg av Cilutan »

Jag har nyligen börjat kika på JG SL8 i funderingar på att skaffa en sådan till semi-sniper bygge, men den information och de recensioner som jag hittat på nätet har många brister. Främst så litar jag inte helt på recensioner gjorda av återförsäljare med mål att sälja av sina produkter. Hur träffsäker är den direkt ur lådan, vilka internals behöver mest desperat bytas ut och hur håller den över längre tid?

NOTERA att jag inte söker åsikter om JG som tillverkare, där har jag hört så mycket olika och detta forum är riddled med diskussioner kring deras generella kvalité. Nej, jag söker specifikt info om deras SL8. Har du haft en sådan, en kompis som har eller haft en sådan, vänligen hör av er eller försök skriva en recension om den som du kanske kan länka hit :)

Tack på förhand!
Save it for the simple-minded

JonathanRL

Re: Söker info om JG SL8

Inlägg av JonathanRL »

JG SL-8 har exakt samma internals som JG G36. Det innebär att du kommer behöva göra en hel del för att få högre utgångshastigheter, men att du antagligen klarar dig bättre med ny pipa, ny hop och liknande istället för att riskera gearboxen med en stark fjäder. Den kommer då också hålla bättre; ditt mål bör vara att få den mer träffsäker på avstånd, inte öka räckvidden.

Det område som JG G36 oftast har defekter på är hop:en och elsladdarna.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Cilutan

Inlägg av Cilutan »

Tack för svaret!
Enligt några chronotest jag sett på yt så ska den ligga runt 380fps och så småningom skulle jag gärna få upp utgångshastigheten lite iaf :) Med starkare kugg, motor och pistong så kanske det skulle gå att få den till 140-150m/s iaf, eller är själva boxen för svag för att klara det tro?
Planen var lite som följande OM jag skaffar en SL8
1: Semi-spärra
2: Starkare kugg mm för att klara starkare fjäder
3: Mosfet som tillåter pistongen att hamna i bakersta läge vid semi-skott
4: Tightbore-pipa och ny hop

Pga begränsad ekonomi så är detta något som skulle ske över en längre tid, skulle inte ha råd med allt i ett svep. Första gången jag funderat över ett semi-sniper projekt då jag i regel hellre använder bolt-action, men SL8 är så vacker ;P
Save it for the simple-minded

ohman

Inlägg av ohman »

Det är en v3 gearbox, den borde hålla för en M140 utan problem, om du sedan ser till att allting är tätt och fint i bössan, samt investerar i en precpipa och bra hop up-gummi så bör du väl kunna skrämma upp den i 150 m/s+.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar