Jag är ganska ny när det gäller airsoft, har läst på ganska mycket och vet nu en del om soft air guns osv. Nu kommer det sig att jag vill ha en bössa (AR-15 familjen, finns även intresse för scar.) och kan inte bestämma mig ifall jag vill köra med AEG eller GBBR. Jag har läst på mycket om AEGs osv men när det gäller GBBRs så vet jag väldigt lite jämfört med vad jag vet om AEGs. Jag är som sagt en nybörjare när det gäller airsoft spel osv och vill nu veta om det är någon bra ide att skaffa en GBBR för airsoft spel ute i skogen osv, har hört att man kan ligga i underläge mot spelare med AEGs men det som lockar hos GBBR är ju främst realismen.
Jag vill som sagt ha en bra pålitlig bössa men även med en känsla av realism och att det ska va kul och skjuta med den. Är det så att GBBR magasinen brukar läcka och paja? är det svårt/tidskrävande att underhålla en GBBR? hur varmt ska det vara för att en GBBR ska kunna funka bra? 10c+ med green gas? Finns det m4 co2 magasin där man skruvar in en 12g co2 patron som man gör i tex ett m92 magasin? och främst, är det dyrt att köra med GBB?
Nu blev det en wall of text samt lite stavfel här och där

Tack för hjälpen i förhand!
/GoXi
EDIT: vet inte om jag gjort tråden i rätt sektion nu, ni får ursäkta mig ifall den ligger i fel, första posten här på forumet och förhoppningsvis inte första felet ^^, Flytta gärna om den ligger fel!