Nozzleguide till VFC m4 hjälp!

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
dirtydozen
Inlägg: 10
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:31 pm

Nozzleguide till VFC m4 hjälp!

Inlägg av dirtydozen »

Hej alla kunniga!
Undrar om ni kan brainstorma lite med/åt mig:)
Jag har en SocomGear magpul m4 alltså en sminkad VFC m4! I den sitter det en bolt med nozzleguides i plast som går sönder stup i kvarten, de kostar endast en dollar styck att köpa men är ofta slut (wgc, redwolf osv) Och sen är det ju allmänt tråkigt med känsliga skitsaker på en annars grym bössa;)
Så nu undrar jag om jag kan ta en nozzleguide från en WA eller WE gbbr o fila till den alt bygga om så att den passar, för de tillverkas i aluminium o stål o det borde ju hålla längre/bättre???
Eller är tingesten av plast av nån anledning förutom pris?

tacksam för hjälp o tips!

/dirtydozen
Cyma .045a AK74SU
som säljes billigt!

DefconEagle
Inlägg: 43
Blev medlem: tor maj 17, 2012 11:05 am

Re: Nozzleguide till VFC m4 hjälp!

Inlägg av DefconEagle »

Om du har en WA-baserad system så skulle jag kunna rekommendera att du byter ut nozzleguiden till en av aluminium (ex- Ra-techs). Då skall du inte behöva modifiera den vanligtvis. Om nozzeln är av plast så skulle jag undvika byta ut guiden mot aluminium eftersom den kommer att slita ner "guidespåret" rätt fort (undvik co2 isåfall eftersom det ger en j*vla tryck på "cyclingen").

dirtydozen
Inlägg: 10
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:31 pm

Re: Nozzleguide till VFC m4 hjälp!

Inlägg av dirtydozen »

Hej o tack för svaret!

Tror dock inte att VFC är WA-baserat system även om det ser väldigt likt ut... ska faktiskt köpa o prova tror jag! dock har jag köpt på mig 20 st nozzleguides från WGC så hoppas jag klarar mig ett tag! :mrgreen:
Cyma .045a AK74SU
som säljes billigt!

DefconEagle
Inlägg: 43
Blev medlem: tor maj 17, 2012 11:05 am

Re: Nozzleguide till VFC m4 hjälp!

Inlägg av DefconEagle »

dirtydozen skrev:Hej o tack för svaret!

Tror dock inte att VFC är WA-baserat system även om det ser väldigt likt ut... ska faktiskt köpa o prova tror jag! dock har jag köpt på mig 20 st nozzleguides från WGC så hoppas jag klarar mig ett tag! :mrgreen:
HAHA nice, 20 st, snacka om framtidssäker 8-)

Nä men hoppas det går bra :)

Skriv svar