Modifieringar på APS CAM870

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
kensu
Inlägg: 18
Blev medlem: lör maj 19, 2012 12:57 pm

Modifieringar på APS CAM870

Inlägg av kensu »

Eftersom att jag hittar ingen tråd där man kan fråga om modifiering av CAM870, och liknande trådar är... Ja rent sagt utdöd när jag frågade där, och skapar ny här istället.

Jag har länge sucktat efter en CAM870 själv i en lång tid.
MEN har än idag ännu inte köpt en.
Jag har en liten fetisch när det gäller hagelbössor, nämligen själv galen på LTL versionerna.

Och de som finns ute i marknaden idag passar inte min smak, så det enda man kan göra är att köpa en och modifiera den lite.

Jag har länge sneglat på CAM870P versionen,
4+1 och 18 tums pipa. Men inga järnsikte so no go. Den med wood stocken har, men den är på 6+1.

Den skulle vara perfekt om det inte vore för magasintuben, så man får modifiera en själv då.

Köpa en begagnat här och en endcap från APS, och klart.

Men fjäder har dom inte för salu på hemsidan.
Min fråga är hur kort fjädern måste vara om jag ska klippa ner den som finns i bössan? Från 6+1 till 4+1 alltså.
"If I had to go to an planet, an unknown planet. And I´am allow to take one firearm, it will be a AK-47.
When western civilization melts down I WANT a AK-47."


Richard Venola
Före detta redaktör för Guns & Ammo magazine


Kensu

Användarvisningsbild
MODDAN
Inlägg: 154
Blev medlem: ons maj 16, 2012 10:41 am

Re: Modifieringar på APS CAM870

Inlägg av MODDAN »

Magasintubsfjädern i 7+1 versionen (CAM870 Magnum) är cirka 55cm.
I en 4+1 ska fjädern vara strax under 40cm om jag minns rätt. Får ta isär en av mina och titta.
Bästa är ju att köpa en bössa med lång tub vars fjäder du sedan får korta ned om du ska ha någon udda 5+1 eller liknande variant. Kör själv med en 7+1 fjäder i min SWAT-ifierade bössa som numera är 4+1, och det fungerar utmärkt. Blir en helvetes fart på hylsorna ur magasintuben dock, men inget mer än så.

Med LTL-bössa, menar du Less Lethal då?

Vad gäller sikten är det bara att sätta på riktiga sikten. Borde inte vara överdrivet svårt.
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

kensu
Inlägg: 18
Blev medlem: lör maj 19, 2012 12:57 pm

Re: Modifieringar på APS CAM870

Inlägg av kensu »

7+1 fjäder på en 4+1 magasintub? Ok, det kan funka. Men är manteln forfarande smidigt pumpa med? Blir det inte trögare med längre fjäder då?

Ok, man kan köpa en Cam870P och montera siktet på.
Men då tycker jag inte att ghost ring siktena, är snygga att ha på 4+1 shotguns. Personligen tycker jag att de passar bättre på magasintuber, som är lika långa som pipan.

Rifle sights typ av sikte är för mig tvärtom, de ser bättre på korta:
Bild

Och ja MODDAN, less than lethal är min typ av shotguns.

Så känner du någon i webben som kan importera/beställa eller tillverka, oranga stockar eller LTL färgade liknande?
"If I had to go to an planet, an unknown planet. And I´am allow to take one firearm, it will be a AK-47.
When western civilization melts down I WANT a AK-47."


Richard Venola
Före detta redaktör för Guns & Ammo magazine


Kensu

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: Modifieringar på APS CAM870

Inlägg av BlackGoat »

Blackgoat_m10 på instagram.

kensu
Inlägg: 18
Blev medlem: lör maj 19, 2012 12:57 pm

Re: Modifieringar på APS CAM870

Inlägg av kensu »


Tack för tipset BG, men de är inget nytt för mig om equipt.se. Magpul har bra och snyggt på en Ar15, AK47/74 och på deras nyligen stocks för Remington M700.

Deras forend är ok......
Men deras stocks för shotguns, säger jag bara 👎.
"If I had to go to an planet, an unknown planet. And I´am allow to take one firearm, it will be a AK-47.
When western civilization melts down I WANT a AK-47."


Richard Venola
Före detta redaktör för Guns & Ammo magazine


Kensu

Användarvisningsbild
MODDAN
Inlägg: 154
Blev medlem: ons maj 16, 2012 10:41 am

Re: Modifieringar på APS CAM870

Inlägg av MODDAN »

Det blir ingen skillnad på en 7+1 fjäder eller en 4+1 fjäder i bössan vad pumpningen anbelangar.
Lite trögare att ladda sista hylsan, men inget överdrivet.

Ghost ring sikten skall det vara! Trijicon eller Scattergun. Har ett par själv som ska på inom snar framtid. Ska bara fixa gängtappen så jag får RS gängor i eländet, sedan bär det av!
Ska ha en extra uppsättning korn och sikte från Trijicon liggande någonstans. Får modifiera en extra vapenkropp så finns det reserver. Lika bra när man har alla verktyg inställda och klara.

Orangea Less Lethal kolvar ska inte vara något problem. Föredrar Hogue:s kolvar själv:
Bild

Men för att motivera ett sådant inköp till mig själv måste jag hitta en SureFire 618-Orange, annars känns det bara fel:
Bild

De är bara slutsålda överallt. Polisen köpte alla de kunde få tag i! Oförskämt.

Ska försöka 3d-designa och printa ett hus till en SureFire 618 i orange, men det är så fruktansvärt många detaljer i det bygget, så jag är lite tveksam att sätta igång.
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

Skriv svar