We m4 gbbr mag läcker Version1

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
Panosz
Inlägg: 21
Blev medlem: mån nov 16, 2015 9:50 am

We m4 gbbr mag läcker Version1

Inlägg av Panosz »

hejsan skaffade mig en we m4 gbbr och en av magen läcker det är en version 1. Vill testa ifall man kan fixa den. nån som har lyckats täta till dom med PL300 ? vad använder ni när ni tätar till eran version 1 magasin ?
tacksam för svar
mvh

Sapster
Inlägg: 20
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:19 pm

Re: We m4 gbbr mag läcker Version1

Inlägg av Sapster »

Jag brukar låta den långa packningen som sitter längs "ryggen" på magasinet ligga i silikonbad i några timmar. Sen när jag monterar ihop magasinet drar jag lite i den så att den förstoras lite och är noggrann med att den ligger rätt.

Min erfarenhet är att packningssilikon och andra grejer börjar läcka efter ett tag och då är det ett h-vete att få bort det.

Panosz
Inlägg: 21
Blev medlem: mån nov 16, 2015 9:50 am

Re: We m4 gbbr mag läcker Version1

Inlägg av Panosz »

Vad är det för silicon du använder när du badar den ? Eller spelar det ingen roll, Så länge det är silicon ?

Vad menar du med att det är ett H-vete att få bort det? Att den sitter bra eller ?:p

Sapster
Inlägg: 20
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:19 pm

Re: We m4 gbbr mag läcker Version1

Inlägg av Sapster »

Jag brukar använda den silikon jag har, till exempel silikonfett eller silikonolja.

Packningssilikonet har en tendens att falla sönder och hamna överallt där du inte vill ha det, inklusive in i vapnet. Ska du ta bort det krävs det en massa skrapande för att få bort resterna på och i magasinet så att man antingen kan göra om tätningen eller gå tillbaka till orginalpackningen igen.

Version 1 magasin går att hålla täta med orginalpackningen men det kräver underhåll när det börjar läcka om magasinet, silikonbad och kontroll att packningen ligger rätt. Jag har 5 år gamla ver1 magasin som fortfarande är täta, krävs bara lite underhåll som med allt annat gas/co2.

Skulle du tröttna på detta så finns det uppgraderingskit att köpa.
http://www.milspecsolutions.co.uk/magaz ... n-kit.html

Panosz
Inlägg: 21
Blev medlem: mån nov 16, 2015 9:50 am

Re: We m4 gbbr mag läcker Version1

Inlägg av Panosz »

Tusen tack ska kolla om pl300 gör nått bra resultat om inte ska ta och ge den ett bad med siliconolja. Tack för länken.

Ibashyougood
Inlägg: 9
Blev medlem: lör jan 20, 2018 3:04 pm

Re: We m4 gbbr mag läcker Version1

Inlägg av Ibashyougood »

Brukar bara köpa nya oringar,packningar och serva dom om dom av misstag legat för länge utan smörj och gas! Vågar dock inte säga att mina mag är v1 just!
If it aint broken, take it apart!

Skriv svar