Problem med WE v2 GBB Magasin

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
swanted
Inlägg: 3
Blev medlem: mån sep 12, 2016 10:15 pm

Problem med WE v2 GBB Magasin

Inlägg av swanted »

Hejsan mina vänner jag handladé nyligen lite nya magasin till min WE m4 GBBR cqb (open bolt) Problemet är att de nya magasinen som är v2 vill inte låsa fast sig i vapnet. För at det ska låsa fast sig krävs det att jag har bolten helt bakdragen eller att jag trycker i magasinet SÅ IN I HELVETE! Båda är v2 magasin. Mitt gamla magasin låser fast sig hur lätt som helst där spelar det ingen roll om bolten är bakdragen. Den enda skilnaden jag kan märka på magasinen är att de nya har två skruvar uppe på magasinet medans det gamla bara har en.
Är det någon som har haft samma problem och kan en enkel lösning eller är det någon insat som kan tänka sig en lösning på problemet!
Jag är nybörjare i detta så jag vänder mig till er veteraner ;) MVH Svante

Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Re: Problem med WE v2 GBB Magasin

Inlägg av Erebus »

Jag har haft magasin med både en och två skruvar och det har inte varit någon skillnad på dom (deras funktion i vapnet dvs).
Låter lite som att gas route eller feed lipen sitter lite för högt upp, men någon annan kanske har ett bättre svar.

MiqaFox
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:50 pm

Re: Problem med WE v2 GBB Magasin

Inlägg av MiqaFox »

Prova att fylla dem med en kula mindre. Vet inte exakt hur designen är på WE M4, men på vissa vapen så måste kulan kunna tryckas ner för att ge plats åt slutstycket.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Skriv svar