Hur tycker ni GBBR ställer sig mot AEG i spel?

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
Garderob
Inlägg: 33
Blev medlem: mån jun 18, 2012 2:53 pm

Hur tycker ni GBBR ställer sig mot AEG i spel?

Inlägg av Garderob »

Som titeln lyder, Hur tycker ni GBBR ställer sig mot AEG i spel?

Jag är väldigt mycket för realism, sista skott spärr och låg ammunitions volym i magasinen är nästan ett måste för mig.
Som ryss har jag inte så många val då jag inte kan springa runt med en PTW.

GHK är då mitt ända val. Suverän bössa bra rekyl, fungerar utmärkt på co2 etc.
Men jag tycker inte jag får ut samma precision eller avstånd som jag kan få med en AEG.

Hittills är mitt intryck att det är absolut roligaste vapnen man kan äga i airsoftväg men att en AEG kanske är bättre i spel på längre avstånd? (Kan vara GHK aks som lider av dålig precision)

Vad tycker ni? använder ni era GBBR i spel eller är det bara en rolig bössa att ha hemma?

Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Re: Hur tycker ni GBBR ställer sig mot AEG i spel?

Inlägg av Erebus »

På dom spel jag varit på har jag använt GBBR, med undantag för första spelet då jag lånade en AEG.
Tror att många kör auto på AEG och semi på GBBR som gör att det känns som AEG har bättre precision, men det är bara en gissning från min sida.

perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: Hur tycker ni GBBR ställer sig mot AEG i spel?

Inlägg av perlenbacher »

AEG:er är i regel mer träffsäkra då gbbr är inkonsistenta, Dem drabbas av cooldown och gasens tryck är alltid olika.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Användarvisningsbild
KronaN
Inlägg: 114
Blev medlem: fre apr 10, 2015 4:27 pm

Re: Hur tycker ni GBBR ställer sig mot AEG i spel?

Inlägg av KronaN »

Uppgraderat hop up-enheten och pipan i din GHK? Kan göra skillnad, ska snart installera sånt i min bössa nämligen. Iron man från samoon blir det nog.

Men som perlenbacher säger så har en AEG konstant tryck som ger bra och jämn precision. Det kommer man aldrig ifrån. Sen kan också co2 i bössan påverka hop up-gummit negativt om man inte kör med köldresistent IR-material.

Garderob
Inlägg: 33
Blev medlem: mån jun 18, 2012 2:53 pm

Re: Hur tycker ni GBBR ställer sig mot AEG i spel?

Inlägg av Garderob »

KronaN:
Har faktiskt Iron man på g hem från samoon hoppas innerligt jag ser en förbättrning. Tänkte mest höra vad folk tycker om GBBR i spel och hur dom ställer sig mot AEG's mer generellt inte bara GHK.

Tycker dock GHK's co2 mag håller en väldigt jämn utgångs hastighet, går ju dock inte att jämföra med en AEG. Problemet jag har sätt med just GHK är att kulorna har en tendens att dra åt höger eller vänster helt random när hoppen kickar in. Även med olika gummin.

perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: Hur tycker ni GBBR ställer sig mot AEG i spel?

Inlägg av perlenbacher »

Gasen kyler ner Hopgummit på ett annat sätt med vilket gör att gummit stelnar och även där skapar inkonsistenta tryck mot kulan. Gor tyvärr inte att undgå med Gbbr.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Muppetlord
Inlägg: 74
Blev medlem: mån mar 10, 2014 4:40 pm

Re: Hur tycker ni GBBR ställer sig mot AEG i spel?

Inlägg av Muppetlord »

Intressant tråd.

Får min hem min första GBB imorgon (En TM m4a1 MWS) och har aldrig spelat med en innan så det ska bli intressant att se hur den jämför med min AEG i spel.

GBBs har ju ett självklart underlag när det kommer till ammunition då de inte kan ha 300 kulor i magasinet och det är ju givet.
(Fast vem fan kör med high-caps ändå)

Men jag hoppas verkligen det inte är allt för illa. Som du så tycker jag nästan att sista skott spärr och low-cap är ett måste. Så det vore ju lite tråkigt om det vore så att man också får betydligt sämre prestanda för att man vill ha något mer realistiskt.

Det varierar säkert ganska mycket från GBB till GBB också skulle jag också tro. Den största anledningen till att jag köpte TMs bössa är för att jag har hört att den är väldigt konsistent. (Och för att jag är lite av en TM fanboy :roll: )

Bör ju finnas gott om saker man kan göra för att öka prestandan dock. Precisionspipa, nytt hopp gummi, annan gas kanske?
Är inte alls nått proffs när det kommer till GBBR. Men det kanske finns någon mer erfaren snubbe där ute med en monster GBB som kan berätta hemligheten bakom en fantastisk GBBR. ;)

Acepalm
Inlägg: 197
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:25 pm

Re: Hur tycker ni GBBR ställer sig mot AEG i spel?

Inlägg av Acepalm »

Hemligheten bakom en fantastisk GBBR: HPA
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Användarvisningsbild
KronaN
Inlägg: 114
Blev medlem: fre apr 10, 2015 4:27 pm

Re: Hur tycker ni GBBR ställer sig mot AEG i spel?

Inlägg av KronaN »

Hemligheten bakom att förstöra realismen totalt i en GBBR: paintba... ehm, HPA-system ;)

@Garderob, perlenbacher
: detta ska ni ha https://airlab.parts/products/z-kit. Materialet står sig bra mot kölden från co2.

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: Hur tycker ni GBBR ställer sig mot AEG i spel?

Inlägg av Marcules »

Någon som vet hur en sugru rhop står sig mot gas eller co2 kyla?
-:Skogsfrisk:-

Skriv svar