Hur tycker ni GBBR ställer sig mot AEG i spel?

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
Puttelux
Inlägg: 21
Blev medlem: tor jan 15, 2015 8:45 pm

Re: Hur tycker ni GBBR ställer sig mot AEG i spel?

Inlägg av Puttelux »

GBBR är underlägset AEG i spel med tanke på att man får ligga och trycka så lågt man kan medans det regnar hundratals kulor runt om en. Sen man får titta upp när det blir lite lugnare och skicka iväg 5-10 kulor tillbaks och försöka hitta någonstans och vänta på dom eller ta en lång tur på fiendens flank.

Men sjukt mycket roligare med känslan av GBBR tycker jag och taktiken man blir tvungen att använda istället för att storma medans man håller in avtryckaren non stop i 2 minuter. Skulle vara kul att köra spel med enbart GBBR någon gång men vi verkar vara få som föredrar gas :)

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Hur tycker ni GBBR ställer sig mot AEG i spel?

Inlägg av Callahan »

Ett bra sätt att jämna ut fördelar/nackdelar mellan GBBR/EAG är att köra semi spel.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

SonOfaGun
Inlägg: 125
Blev medlem: ons maj 23, 2012 9:48 pm

Re: Hur tycker ni GBBR ställer sig mot AEG i spel?

Inlägg av SonOfaGun »

Finns för och nackdelar.

GBBR är hästlängder roligare att spela med. Känslan är så mycket större om du kör mer reenactment liknande spel, speciellt med mindre ammo i magget och mer vikt. Möjligheten att plocka ner bössan likt en riktig och nöjet med en bra blowback. Men uppgraderingar är dyrare samt magg är dyrt då du minst kommer behöva 7st.

Det jag föredrar med att spela med en AEG är att jag kan ha med mer ammo i maggen och jag kan använda autoläget, jag behöver inte kånka med mig en massa extra gas, det är smidigare att ladda AEG-magg än GBBR magg, det behöver mindre underhåll än GBBR, AEG är billigare i längden med uppgraderingar och magg.

Skriv svar