vart borde man köpa en gbbr ifrån?

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
Användarvisningsbild
KronaN
Inlägg: 114
Blev medlem: fre apr 10, 2015 4:27 pm

Re: vart borde man köpa en gbbr ifrån?

Inlägg av KronaN »

Det stämmer som Fell sa.

När det gäller nozzle så vet jag att GHK valt en lösning med förstärkt syntetmaterial, eftersom metallnozzle a Prowin spräcker kulor på löpande band annars. Nozzle kan inte vara hård, för då blir det bara strul.

Magasinen är de erkänt bästa på marknaden. Resistenta mot cooldown som fan, matar bra och behöver inte uppgraderas förutom om man kör Devilhunter mod för Co2.

Sapster
Inlägg: 20
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:19 pm

Re: vart borde man köpa en gbbr ifrån?

Inlägg av Sapster »

Droopfy skrev:
Men hur är det med we's magasin idag? Har det kommit någon bättre lösning än?
1gen är väl för closed bolt. Dessa kan uppgraderas till 2gen
2gen är för open bolt, men finns det något nyare? P-mag eller åtminstonde något som håller tätt utan att man ska behöva bygga om ventilerna och limma fast plastbiten som håller gummit som sluter tätt mot nozzle?!!

Finns det något vettigt så kanske det kan bli en gasbössa igen.
We m4 magasin är snarare såhär:
Closebolt
Openbolt gen1 - kräver underhåll för att hålla tätt. Kan uppgraderas med ett kit till gen2
Openbolt gen2 - omdesignad kammare som gör dem mer lika andra tillverkare, bara dem vanlig ventilerna som kan läcka.
Openbolt gen3 - aldrig sett dem men ska tydligen ha någon extra klack någonstans för att sitta bättre.

Garderob
Inlägg: 33
Blev medlem: mån jun 18, 2012 2:53 pm

Re: vart borde man köpa en gbbr ifrån?

Inlägg av Garderob »

Tordin skrev:Jag har kollat in en ghk ak74su.
Har ni bra tips på en bra sida att beställa ifrån?
En med mycket urval, och mycket bra leverans.

Angående gasmagasin, är det lätt att konvertera om dom till co2?
Köp GHK dom gör riktigt bra bössor.

Har alltid köpt mina grejer från https://samoon.com.tw/
Dom är väldigt trevliga på mail och svara snabbt, ibland har jag beställd en söndag och haft grejerna i handen torsdag.

Jag har alltid köpt deras Co2 magasin vilket jag tycker fungerar riktigt bra, aldrig haft läckor eller liknande. Om du tänker på devilhunters mod så är jag tyvärr inte så insatt i det.

Har haft två st GHK ak74m och har nu en 3dje GHK ak105 på väg hem :D
Blir helt enkelt inte tillfredsställd av aegs längre.

Tordin
Inlägg: 9
Blev medlem: mån feb 08, 2016 1:39 pm

Re: vart borde man köpa en gbbr ifrån?

Inlägg av Tordin »

Garderob skrev:Köp GHK dom gör riktigt bra bössor.

Har alltid köpt mina grejer från https://samoon.com.tw/
Dom är väldigt trevliga på mail och svara snabbt, ibland har jag beställd en söndag och haft grejerna i handen torsdag.

Jag har alltid köpt deras Co2 magasin vilket jag tycker fungerar riktigt bra, aldrig haft läckor eller liknande. Om du tänker på devilhunters mod så är jag tyvärr inte så insatt i det.

Har haft två st GHK ak74m och har nu en 3dje GHK ak105 på väg hem :D
Blir helt enkelt inte tillfredsställd av aegs längre.

Perfa! precis det här jag ville höra!
Tänkte med införskaffa co2 magen, såg inte att det fanns först så det är jäkligt bra.
slipper man "modda" om gas magen.

Användarvisningsbild
KronaN
Inlägg: 114
Blev medlem: fre apr 10, 2015 4:27 pm

Re: vart borde man köpa en gbbr ifrån?

Inlägg av KronaN »

Garderob skrev:Blir helt enkelt inte tillfredsställd av aegs längre.
Detta är egentligen allt som bör sägas.

Kör i nuläget med en GHK AKMS som primary, och bortsett från tunga mag med låg kapacitet så är de en dröm att hantera jämfört med gasbössor förr. Har man väl blivit "biten" av GBBR-världen så är man fast, från den dagen blir alla AEGs totalt själlösa.

@Tordin, glöm inte att kanske köpa till en extra lågpowernozzle (+ bolt) om du bestämmer dig för att använda bössan någon annanstans än i skogen. Samoon säljer sånt tror jag. De justerbara nozzles som finns ute har jag hört ska funka sisådär...

Garderob
Inlägg: 33
Blev medlem: mån jun 18, 2012 2:53 pm

Re: vart borde man köpa en gbbr ifrån?

Inlägg av Garderob »

Som Kronan skrev.

Jag själv gillar dock dem tunga magen, om jag laddar mitt RS mag med skott så väger det ungefär lika mycket som ett GHK mag.
Och som Kronan skrev, köp med en extra nozzel, extra bolt är inte ett måste men gud så smidigt att byta bolt bara.

Lite OT, Kronan lirar du Rys sep gear?

Användarvisningsbild
KronaN
Inlägg: 114
Blev medlem: fre apr 10, 2015 4:27 pm

Re: vart borde man köpa en gbbr ifrån?

Inlägg av KronaN »

Ja, som rysk och tjetjensk separatist. Allt som är elakt och öststat går jag igång på.

Någon som har tänkt på att konvertera RS-bakelit eller plum-mag på en GHK? Vore sjukt nice, men kan kräva en hel del jobb. Det, plus att jag hört lite rykten om att sossarna vill se licens på magasin i framtiden...

Muppetlord
Inlägg: 74
Blev medlem: mån mar 10, 2014 4:40 pm

Re: vart borde man köpa en gbbr ifrån?

Inlägg av Muppetlord »

Äre nån här som har TMs nya GBB M4?

Testade den lite grann här om dagen på Frysen i Jönköping och blev ju lite kär :roll:

De ska tydligen vara super pålitliga.

Grim Nyberg
Inlägg: 199
Blev medlem: mån okt 29, 2012 7:58 pm

Re: vart borde man köpa en gbbr ifrån?

Inlägg av Grim Nyberg »

Vet inte om du hunnit beställa men räknade lite på billigast GHK AK att köpa för ett år sen.

Med frakt inräknad då var det billigast via Redwolf. Kunde skilja sig mellan 10-50 dollar. Inte mycket men kan nästan bli ett magg ;)
Osäker på hur det är idag dock men antar att det är samma.

GHK har bra C02 magg, ibland kan man välja med att få det direkt till bössan, istället för gas. Annars kan man köpa med extra c02 magg separat.
Real Fake Guns
https://www.facebook.com/realfakeguns
Riktiga pang pang till airsoft

KingPanda
Inlägg: 97
Blev medlem: tor okt 18, 2012 7:57 am

Re: vart borde man köpa en gbbr ifrån?

Inlägg av KingPanda »

Vart skulle ni rekommendera att man lämnar in sin ghk m4 om man har strul med den, och vill få den servad ?

Skriv svar