VFC M40A5 Gas-Sniper.

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
Brunkaren
Inlägg: 24
Blev medlem: fre maj 23, 2014 6:57 pm

VFC M40A5 Gas-Sniper.

Inlägg av Brunkaren »

Tjena!

Har suttit och suktat ett tag efter en gas-sniper.
Den jag spanat in mig nu på är som rubriken lyder, en vfc m40a5 gas-sniper.
Någon som har en sådan bössa som kan uttala sig?

Salami
СПЕЦНАЗ
Inlägg: 63
Blev medlem: tor maj 24, 2012 7:41 pm

Re: VFC M40A5 Gas-Sniper.

Inlägg av Salami »

Jag köpte mig en och fick hem den i fredas så har bara ett första intryck av bössan. externt är bössan topp enligt mig. Kroppen är i ett helt stycke och gediget och tyngre än vad jag först trott. magasinen är det tyngd i och en full gasladdning räcker gott till 4-5 laddningar. den ställbara bolten går att ställa från ca 120 till 170 m/s med 0.20 kulor med (Spartan Power Gas). har dock inte haft samma träffbild (80m) som med min L96 med PDI/laylax delar. då jag får kulor som drar lite höger o vänster. Kan lösas om det får slitas in lite eller ett hårdare gummi, obs sköt ca 100 kulor under dagen.

Omooh
Inlägg: 62
Blev medlem: ons maj 23, 2012 2:28 pm

Re: VFC M40A5 Gas-Sniper.

Inlägg av Omooh »

Hur är det med uppgraderingsdelar till denna? Har hört något om en viss vsr-kompabilitet men inte hittat några solklara svar...
Hur är det med hopup-huset? Går den att byta eller fungerar den bra original?

Kim
Inlägg: 9
Blev medlem: fre okt 12, 2012 1:04 pm

Re: VFC M40A5 Gas-Sniper.

Inlägg av Kim »

Hejs.
Jag tycker att denna bössa funkar väldigt bra. Jäkligt bra hop orginal. Det är flathop. Kan köra med .46g kulor utan problem. ASG .40g vita kulor funkar bra oxå.
Med min skjuter jag mkt bra upp till 85m. Sen är räckvidden ca 100m.
Den är otroligt tyst med en ljuddämpare på som är fylld.
Det negativa är som med alla gasvapen känsligheten för kallare väder. Och just sniper då man vill skjuta med precision och räckvidd så är det extra känsligt.

Annars helt fenomenal bössa.
One shot, one kill. No luck just skill...

Skriv svar